حسینی فردی آگاه و پرتلاش در امور پارلمانی بود

تهران- ایرنا- عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: معاون سابق پارلمانی با شناختی که نسبت به مسائل مربوط به دولت و مجلس داشت توانست ارتباطات خوبی را بین قوه مجریه و مقننه برقرار کند.

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به پایان دوره ماموریت معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: سید محمد حسینی با شخصیت علمی و اخلاقی که داشت تمام تلاش خود را برای تعامل سازنده دولت و مجلس و پیگیری امور به‌ کار می‌گرفت.

عضو هیات رئیسه مجلس افزود: حسینی با اشرافی که بر مسائل دولت و مجلس داشت اقدامات خوبی را در مسیر ایجاد ارتباطات قوه مقننه و مجریه از او شاهد بودیم.

یوسفی افزود: معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور کار سخت و سنگینی است و فردی که در این جایگاه قرار دارد هم باید به امور مربوط به دولت و وزارتخانه‌های مختلف اشراف داشته باشد و هم مجلس را در ابعاد مختلف ملی، محلی، قانون گذاری و نظارت بشناسد.

وی خاطرنشان کرد: حسینی با شناختی که نسبت به مسائل مربوط به دولت و مجلس داشت توانست ارتباطات خوبی را بین دولت و مجلس برقرار کرده و باعث تداوم این ارتباطات و تعاملات باشد. برای او در هرجا که مشغول خدمت باشد آرزوی موفقیت داریم.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت هیأت دولت با توجه به پایان دوره مسئولیت معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، از سید محمد حسینی به‌عنوان چهره‌ای علمی، فرهنگی و انقلابی یاد و بر استفاده از تجربیات و توانمندی‌های وی در سنگرهای دیگر دولت مردمی تأکید کرد.

حسینی در مرداد ۱۴۰۰ با حکم آیت‌الله رئیسی به‌عنوان معاون پارلمانی رئیس‌جمهور منصوب شده بود.

وی مسئولیت‌هایی چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم، قائم مقامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در دولت نهم و نمایندگی دوره پنجم مجلس شورای اسلامی را در کارنامه خود داشت.

«سید محمود حسینی‌پور» امروز دوشنبه با حکم رئیس‌جمهور به عنوان معاون امور مجلس رئیس‌جمهور جایگزین حسینی شد.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha