۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۵۶
کد خبر: 85475938
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

انباشت سرمایه درکرمان  باید تبدیل به رونق اقتصادی شود

کرمان - ایرنا - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: در استان کرمان شاهد انباشت سرمایه ها و منابع ملی در حوزه های مختلف هستیم که ضرورت دارد با تغییر نگاه و با هدف رونق اقتصادی این منابع به سمت خلق ثروت سوق یابد.

به گزارش ایرنا، صمد حسن زاده عصر دوشنبه در همایش کرمان آیدکس ۲۰۲۴ اظهار کرد: این رویداد نه تنها برای کرمان، بلکه برای ایران ارزشمند و مهم است و امیدواریم نتایج آن را در آینده ببینیم.

وی با بیان اینکه در اردیبهشت ماه سه رویداد مهم شاهد بودیم، افزود: در رویداد ایران اکسپو شاهد حضور جمع زیادی از تجار و بازرگانان از داخل و خارج بودیم و نتایج خوبی هم داشت البته این نتایج در بلند مدت در سرمایه گذاری مشترک و توسعه نمود بسیار خوبی خواهد داشت.

رییس اتاق بازرگانی ابران بیان کرد: رویداد دیگر در استان اصفهان و با عنوان آی. سی. دی برگزار شد که ارزشمند بود و در آن هم سفرا و سرمایه گذاران خارجی و داخلی حضور داشتند و نتیجه بسیار خوبی برای کشور در آینده نزدیک خواهد داشت.

وی با اشاره به همایش کرمان آیدکس ۲۰۲۴ گفت : برای برگزاری این رویداد از تلاش های استاندار کرمان و دست اندرکاران آن قدردانی می کنم.

حسن زاده در ادامه با بیان اینکه در مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی الگوهای جهانی را بررسی کردیم، گفت: در دوران قبل نظریه های بخش خصوصی به عنوان موتور توسعه اقتصادی کشورها در ذهن تصمیم گیرندگان دیده نمی شد.

وی گفت: در دهه های گذشته شاهد اتفاقاتی در هشت کشور جهان بودیم که قبلا به دلیل نبود توسعه اقتصادی دچار مشکلات اقتصادی بودند و ما همه اینها را بررسی کردیم و دیدیم که الگوهای موفقیت های آنها نتیجه تعامل بخش خصوصی بوده است.

رییس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: این کشورها با امکانات بسیار ضعیفی اداره می شدند اما امروز تعاملات بخش خصوصی و دولت دچار تحولات بسیار بزرگی شده است و ما هم انتظار داریم دولت با بخش خصوصی تعاملات بیشتری داشته باشد تا این بخش بتواند تعهدات خود را نسبت به ملت انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: در طول دهه های گذشته بخش خصوصی و دولت تمرکز را بر پروژه های توسعه ای گذاشتند تا مشکلات مسیر را با یکدیگر حل کنند.

حسن زاده بیان کرد: الگوی تعاملی در چهار کشور ژاپن، کره، تایوان و مالزی به مرحله بسیار خوبی رسیده است و بر این اساس معتقدیم با توجه به تجربه این کشورها بدون وجود دولتی توانا از یک سو و بخش خصوصی قوی از طرف دیگر شکل دادن به گروه های تعاملی میان دولت و بخش خصوصی بسیار دشوار و توسعه اقتصادی بسیار اندک خواهد بود.

وی تاکید کرد: یکی از وظایف اتاق بازرگانی ایران و نیز استان ها تشکیلات سرمایه گذاری داخلی است اما با وجود زحمات زیاد، این نهاد در اتاق ها دیده نشده که انتظار است مانند اتاق اصفهان و کرمان این رویدادهای باشکوه و ارزشمند را ببینیم.

وی تصریح کرد: استان کرمان از منظر راهبردی در شاهراه شمال به جنوب کشور با سرمایه‌گذاری مناسب و به روز رسانی زیرساخت های حمل و نقلی، نقش مهمی در اقتصاد کشور، خلیج فارس و همسایگان داشته باشیم.

حسن زاده افزود: امروز شاهد سرمایه گذاری ۲۴۰ میلیون دلاری عمان در حوزه گردشگری و تجاری و نیز در بافت قدیمی بودیم که تاکنون ۷۰ میلیون دلار ارز آوری داشته است.

به گزارش ایرنا همایش فرصت های سرمایه گذاری با عنوان کرمان آیدکس ۲۰۲۴ با هدف گذر از اقتصاد منبع پایه به دانش و فناوری با ارائه ۲۵۰ پروژه به ارزش ۲۰۰ همت فرصت سرمایه گذاری و تامین نیازهای توسعه در بخش های مختلف از عصر دوشنبه به مدت چهار روز در ماهان شهرستان کرمان گشایش یافت.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha