خواری: کسب سهمیه المپیک در سبک وزن ۲ سال زمان نیاز داشت/ تغییر وزنم را بررسی می‌کنم

تهران- ایرنا- ملی‌پوش وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد گفت: برای موفقیت در سبک وزن نیازمند برنامه بلند مدت ۲ ساله بودیم تا کشتی آزاد با تیم کامل عازم پاریس شود.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های کشتی آزاد کسب سهمیه المپیک پاریس در حالی ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت ماه در شهر استانبول ترکیه برگزار شد که علیرضا سرلک نماینده کشورمان به این رویداد جهانی اعزام شد و در نهایت از کسب سهمیه بازماند تا تیم ملی کشتی آزاد کشورمان با پنج سهمیه راهی پاریس شود.

یکی از آزادکاران پرامید سبک وزن کشورمان ابراهیم خواری است که سابقه حضور در ۲ تورنمنت مهم در رده بزرگسالان را دارد. او در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو با شکست مقابل حریف هندی وداع زودهنگامی داشت و نتوانست به مدال برسد. در پیکارهای قهرمانی کشور در ساری در رده سوم قرار گرفت و با تشخیص کادر فنی به پیکارهای قهرمانی آسیا در قرقیزستان اعزام شد و آنجا نیز با ۲ شکست برابر حریفان هندی و کره‌شمالی در رده پنجم قرار گرفت.

خواری این روزها در اردوی تیم ملی بزرگسالان حضور داشت و البته از سوی غلامرضا محمدی به اردوی تیم ملی جوانان دعوت شده و به نظر می‌رسد امسال شانس آن را دارد در پیکارهای جوانان آسیا و جهان به روی تشک برود.

ابراهیم خواری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به ناکامی تیم ملی در کسب سهمیه وزن ۵۷ کیلوگرم، اظهار کرد: برای موفقیت در این وزن نیازمند برنامه ۲ ساله هستیم که با توجه به شایستگی نمایندگان کشورمان، نتوانستیم ششمین سهمیه کشتی آزاد را بگیریم. طبق چرخه انتخابی نفر نخست قهرمانی کشور به گزینشی آسیا در بیشکک و نفر دوم نیز به رقابت جهانی استانبول اعزام شد البته با حضور بسیاری از مدعیان این دو ملی‌پوش تلاش زیادی کردند. طبق چرخه انتخابی به عنوان نفر سوم کشور به قهرمانی آسیا رفتم و در نهایت با توجه به عفونت و ضعف جسمانی به جایگاه پنجمی رسیدم.

وی با اشاره به اینکه مصدومیت یکی از اتفاقات ناگوار برای کشتی‌گیران است، خاطر نشان کرد: این بدشانسی این بار در عین ناباوری چند روز مانده به تورنمنت یاشاردوغو دوباره برای من تکرار شد که نتوانستم عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارم.

نایب قهرمان جوانان آسیا در خصوص آینده خود گفت: با توجه به شرایط سنی هنوز می‌توانم یک سال دیگر در رده جوانان کشتی بگیرم. در حال حاضر با صلاحدید غلامرضا محمدی سرمربی تیم جوانان، در وزن ۵۷ کیلوگرم به اردوی تیم دعوت شدم و امیدوارم با کسب مدال در این رده ناکامی‌های خود را تا حدودی جبران کنم. برای تغییر وزن احتمالا تا سال آینده تصمیم نهایی خود را خواهم گرفت که در وزن بالاتر شانس خود را امتحان کنم.

خواری: کسب سهمیه المپیک در سبک وزن ۲ سال زمان نیاز داشت/ تغییر وزنم را بررسی می‌کنم

خواری این را هم گفت: المپیک امسال با حضور پر شمار مدعیان از جمله استفان میچیچ صربستانی، زائور اوگویف روسی، امان امان هندی، ری هیگوچی ژاپنی، اسپنسر لی آمریکایی و آباکاروف آلبانیایی جذابیت دوچندانی خواهد داشت و البته نمی‌توان تحلیل دقیق یا پیش‌بینی از کسی که مدال طلا می‌گیرد داشت با این وجود زائور اوگویف روسی می‌تواند طلای المپیکی خود را تکرار کند.

وی در خصوص برخی اظهارنظرها که شیوه مبارزه او به گونه‌ای است که خود را از پیش بازنده می‌بیند، پاسخ داد: مطرح کردن چنین تحلیلی نادرست است. کشتی‌گیران هندی با توجه به فیزیک و وضعیت جسمانی بسیار قدرتی مبارزه می‌کنند. عدم موفقیتم مقابل این آزادکاران مربوط به آمادگی ناکافی جسمانی‌ام بود و در مقابل آنان خود را از پیش بازنده ندیدم.

خواری: کسب سهمیه المپیک در سبک وزن ۲ سال زمان نیاز داشت/ تغییر وزنم را بررسی می‌کنم

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha