صندلی لرزان سرمربی تیم ملی بسکتبال؛ ۳ برکناری در ۸۰۶ روز

تهران-ایرنا- تیم ملی بسکتبال در ۸۰۶ روزی که از مدیریت جواد داوری می‌گذرد تاکنون ۳ سرمربی را به خود دیده و در روزهای آتی نیز باید منتظر معرفی چهارمین گزینه‌ای باشیم که بر روی نیمکت تیم ملی ایران خواهد نشست.

به گزارش ایرنا، نهم اسفند ۱۴۰۰ بود که جواد داوری با کسب ۳۸ رای، مدیریت فدراسیون را بر عهده گرفت. انتخاب بازیکن اسبق تیم ملی بسکتبال که سال‌ها در سطح اول آن بازی کرده، نوید آن را می‌داد که باید منتظر اتفاقات خوب در این رشته باشیم و جامعه بسکتبال هم به این اتفاق خوب، امید بسیار داشت.

یکی از مهم‌ترین چالش‌های دوران مدیریت داوری در ۸۰۶ روزی که بر صندلی ریاست این فدراسیون تکیه زده، به ابهامات انتخاب سرمربی تیم‌ ملی بسکتبال ایران باز می‌گردد که نقدهایی به آن وارد است. او فدراسیون را در زمانی به دست گرفت که مصطفی هاشمی سکان‌ هدایت تیم ملی را در دست داشت اما اولین تصمیم عجیب رئیس جدید، به تغییر در راس کادر فنی تیم ملی باز می‌گشت.

صندلی لرزان تیم ملی بسکتبال؛ ۳ سرمربی در ۸۰۶ روز

داوری با کنار گذاشتن مصطفی هاشمی و انتخاب سعید ارمغانی اولین شوک را به بسکتبال وارد کرد. خردادماه ۱۴۰۱ بود که جواد داوری با حضور در خبرگزاری ایرنا به برخی مسائل این رشته پاسخ داد. او در واکنش به برکناری مصطفی هاشمی و انتخاب سعید ارمغانی گفت: «اینکه چرا در کادر فنی تیم ملی تغییرات ایجاد کردم به این دلیل بود که می‌خواستم فردی سکان هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد که درگیر لیگ و مسائل آن نباشد تا به نوعی تنش‌ها را از تیم ملی دور کنم و از قبل هم نظرم این بود که از مربی خارجی یا مربی که در ایران شاغل نباشد استفاده کنم و در شرایط کنونی، گزینه‌ای بهتر از سعید ارمغانی نبود که بخواهیم با او همکاری کنیم.»

در همان زمان برخی کارشناسان بسکتبال به این انتخاب ایرادهایی وارد کردند از جمله اینکه ارمغانی سال‌ها در ایران حضور نداشته و شناخت کامل و جامعی نسبت به شرایط روز بسکتبال ایران ندارد اما به هر حال این اتفاق افتاد و ارمغانی از اروپا خود را به تهران رساند تا سکان هدایت تیم ملی بسکتبال ایران را بر دست بگیرد.

صندلی لرزان تیم ملی بسکتبال؛ ۳ سرمربی در ۸۰۶ روز

روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ بود که این خبر مخابره شد؛‌ هاکان دمیر سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال ایران با عقد قراردادی یک ساله مسوولیت این تیم را بر عهده گرفت. این مربی از ترکیه به ایران آمد تا در نخستین چالش خود، جام‌جهانی را تجربه کند و در گام دوم همراه با تیم ملی ایران به بازی‌های آسیایی اعزام شود.

همانطور که پیش‌بینی می‌شد تیم ملی بسکتبال ایران علی‌رغم تلاش‌هایی که صورت گرفت نتایج خوبی کسب نکرد؛ اما حضور جواد داوری در راس فدراسیونی که سال‌ها بر قله افتخار آسیا تکیه زده بود، انتظارها را از این فدراسیون بالا برده و باید دید داوری در ادامه راه می‌تواند بسکتبال ایران را به دوران طلایی خود برساند یا خیر. دورانی که حامد حدادی و بسیاری از ستاره‌های دیگر در تیم ملی ایران حضور داشتند و امروز جوان‌هایی در زیر پرچم کشورمان به میدان می‌روند که نیاز به میدان و تجربه بیشتر دارند.

صندلی لرزان تیم ملی بسکتبال؛ ۳ سرمربی در ۸۰۶ روز

این روزها فدراسیون بسکتبال به دنبال انتخاب گزینه دیگری برای هدایت تیم ملی بسکتبال ایران است و این انتظار از رئیس فدراسیون می‌رود که با نگاهی عمیق‌ و کارشناسانه‌تر، گزینه‌ای را انتخاب کند که حداقل زمان کافی را برای هدایت تیم ملی داشته باشد، هر چند در میان گزینه‌های داخلی و خارجی نام‌هایی را می‌شنویم که هر کدام ویژگی‌هایی را دارند اما فراموش نکنیم تامین منابع مالی با توجه به افزایش نرخ ارز فدراسیون را به سمت گزینه داخلی سوق می‌دهد و باید دید در روزهای آتی و پس از پایان رقابت‌های لیگ، کدام گزینه به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب و معرفی خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha