اعزام بیش از ۳۲ هزار زائر از فرودگاه امام خمینی (ره) برای حج تمتع

تهران- ایرنا- مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: ۴۰ درصد زائران حج تمتع سال ۱۴۰۳، معادل بیش از ۳۲ هزار زائر از ترمینال سلام اعزام می‌شوند.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «سعید چلندری» هم‌زمان با برگزاری آئین بدرقه اولین کاروان حج تمتع ۱۴۰۳ در ترمینال «سلام» اظهار داشت: از بامداد ۲۴ اردیبهشت تا ۲۱ خرداد بیش از ۳۲ هزار زائر از ترمینال سلام به سرزمین وحی اعزام می‌شوند که معادل ۴۰ درصد زائران حج امسال است.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام (ره) افزود: این تعداد زائر در قالب ۱۳۲ سورتی پرواز که ۵۴ سورتی پرواز به جده و ۷۸ سورتی پرواز به مدینه است، جابه‌جا می‌شوند.

چلندری با اشاره به اینکه حجاج ۱۱ استان کشور از ترمینال سلام به حج مشرف می‌شوند، گفت: این توفیق را داریم که خدمتگزار حجاج استان‌های تهران، سمنان، قم، قزوین، کاشان، مرکزی، گیلان، ایلام، کرمانشاه، البرز و لرستان باشیم.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به تسهیلات ایجاد شده برای رفاه حجاج از برپایی موکب‌های پذیرایی و استراحت در ورودی ترمینال سلام برای حجاج و مشایعین و برپایی موکب در سالن چک این جهت ارائه خدمات به حجاج خبر داد.

وی بیان‌داشت: با توجه به سن بالای تعداد زیادی از حجاج، دو سالن مفروش در بخش بوردینگ با امکانات استراحت و پذیرایی و صندلی‌های استراحت کامل به تعداد بالا جهت رفاه حال ضیوف الرحمان در ترمینال سلام تدارک دیده شده است.

گفتنی است به منظور رفاه حجاج، همه پروازهای حج در ترمینال سلام از طریق جت وی (تونل انتقال مسافر به هواپیما) انجام می‌شود که این خدمات به امید کسب رضایت مهمانان خدای تبارک و تعالی زائران حج تمتع ۱۴۰۳ تدارک دیده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha