شبستان حرم حضرت زینب (س) بازسازی شد

تهران- ایرنا- جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گفت: بازسازی و عملیات اجرایی شبستان حرم حضرت زینب(س) در دمشق توسط مهندسان و استادکاران ایرانی به اتمام رسید.

به گزارش ایرنا از ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات، مجید نامجو به با بیان اینکه با تکمیل شبستان، بیش از ۲هزار مترمربع به فضای زیارتی حرم حضرت زینب(س) افزوده شد، افزود: در ساخت شبستان حرم حضرت زینب(س) از معماری ایرانی-اسلامی استفاده شده ، آئینه‌کاری‌های زیبا، گچ‌بری، کاشی‌کاری هفت رنگ، سنگ‌کاری، رنگ‌آمیزی، درودگری، اجرای طاق‌های زیبا و کتیبه‌های منقش به آیات قرآن و اشعار فارسی و عربی ازجمله ویژگی‌های معماری این طرح است.

جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات اظهار داشت: هزینه‌های احداث این شبستان از محل کمک‌های مردمی و نذر خیران به‌ویژه دو خیر حرم‌ساز ایرانی تامین شده است.

وی با اشاره به تزریق برکت نذر خالصانه خیران این طرح به چرخه اقتصاد کشور اظهار داشت: کمک‌های مردم و نذری که خیران برای توسعه حرم حضرت زینب(س) اهدا کرده بودند صرف خرید ملزومات طرح از صنایع داخلی شد.

نامجو خاطرنشان کرد: پیش از اجرای این عملیات توسعه، بخش زیارتی مسقف حرم مطهر حضرت زینب(س) محدود به فضای گنبدخانه می‌شد که فقط ۷۵۰ مترمربع وسعت داشت.

وی افزود: به برکت خون شهدای مدافع حرم و بهبود شرایط امنیتی برای حضور زائران، لزوم توسعه فضای زیارتی حرم مطهر حضرت زینب(س) بیش از گذشته احساس می‌شد لذا در کنار طراحی سند راهبردی توسعه حرم، طرح مسقف سازی حیاط پیرامونی آن برای ارائه خدمات مطلوب به زائران در دستور کار قرار گرفت.

نامجو ادامه داد: گروه مشاوران با بررسی فضا، قسمت شمالی صحن پیرامونی حرم مطهر به مساحت یکهزارو ۶۵۰ مترمربع را برای ایجاد شبستان مسقف پیشنهاد داد که پس از دریافت تایید مسئولان سوری، عملیات اجرایی از اواخر سال ۹۸ شروع شد.

جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گفت: با اتمام عملیات اجرایی شبستان حرم مطهر حضرت زینب(س) با زیربنای یکهزارو۶۵۰ مترمربع و رواق‌های پیرامونی آن، ۲ هزارو ۳۵۰ مترمربع به فضای مسقف حرم و بخش زیارتی آن افزوده شده است.

وی گفت: هم اکنون هنرمندان و استادکاران ایرانی مشغول مراحل ساخت ۱۶ عدد درهای این شبستان هستند که پس از اتمام ساخت آنها، این طرح به صورت رسمی تحویل تولیت حرم مطهر خواهد شد.

نامجو افزود: طی اجرای این طرح، به صورت میانگین روزانه، ۵۰ نفر اعم از مهندس، کارگر و استادکارانی از ایران و سوریه مشغول فعالیت بودند.

براساس این گزارش، علاقه‌مندان به مشارکت در طرح توسعه حرم‌های مطهر در عتبات و سوریه، می‌توانند به تارنمای ستاد توسعه و بازسازی عتبات و قسمت پرداخت آنلاین به نشانی https://atabat.org/fa/onlinepayment/form مراجعه کرده و با انتخاب پروژه مورد نظر، کمک‌های خود را به میزان دلخواه اهداء کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha