۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۵۸
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85475792
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشکل فاضلاب سایت خراسان جنوبی در شهر کاظمین رفع شد

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۵۸
کد خبر: 85475792
مشکل فاضلاب سایت خراسان جنوبی در شهر کاظمین رفع شد

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: با همت دستگاه‌های اجرایی متولی، مشکل فاضلاب سایت خراسان جنوبی برای ایام اربعین در شهر کاظمین برطرف شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا عباس‌زاده روز دوشنبه در جلسه کمیته زیرساخت ستاد اربعین استان افزود: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که به عنوان شعائر دینی و مذهبی انجام می‌شود حماسه اربعین است لذا باید زیرساخت‌های مورد نیاز در سایت خراسان جنوبی در شهر کاظمین تکمیل شود.

وی بیان کرد: بر اساس گزارش دستگاه‌های اجرایی موضوع تامین آب برای زائران، تامین سرویس بهداشتی و حمام و رفع مشکل فاضلاب از مشکلات اساسی و مهمترین دغدغه این سایت بود که مشکل فاضلاب حل شد و امسال در این خصوص زائران دچار مشکل نخواهند شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در کمیته زیرساخت ذیل ستاد اربعین عزم بر این است تا نسبت به تامین آب شرب و بهداشتی اقدام شود و امید است با تامین نیازهای زیرساختی آب و برق در سایت اربعین خدمات متفاوت‌تری نسبت به سال‌های گذشته ارائه دهیم.

وی عنوان کرد: خراسان جنوبی از سال گذشته به صورت ویژه به ارائه خدمات درمانی به زائران پرداخت که امسال برای تامین نیازمندی‌هایی از قبیل تونل سرد و نگهداری دارو تدابیر لازم اندیشیده می‌شود.

عباس‌زاده یادآور شد: تلاش داریم امسال در کنار حمل و نقل جاده‌ای تعداد پروازها را افزایش و زمینه سفر هوایی برای کادر درمان، خدمه موکب‌ها و هم استانی‌ها را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه تعداد ۱۲۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام باید در سایت کاظمین احداث شود گفت: در این خصوص شرکت‌های آب و فاضلاب سه استان خراسان جنوبی، کرمان و تهران اعلام آمادگی کرده‌اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در خصوص مصوبه تامین سه دستگاه برق مولد و تجهیزات مورد نیاز آن با توجه به فصل گرما باید تدابیری اندیشیده شود تا با مشکل قطع برق در سایت کاظمین مواجه نشویم.

وی با بیان اینکه برای راه‌اندازی تونل سرما در سایت کاظمین چهار دستگاه کولر گازی و یک دستگاه کانکس در اختیار هلال احمر قرار می‌گیرد اظهار کرد: تامین دستگاه‌های متعدد از جمله یخ‌ساز و سردخانه برای ایام اربعین برای استان در مواقع بحران نیز مهم و قابل استفاده است.

عباس‌زاده با اشاره به اقلام مورد نیاز مصرفی زائران هم گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده ۳۰ تن گوشت قرمز، ۳۰ تن گوشت مرغ، ۴۰ تن شکر، ۶۰ تن برنج و ۹۰ تن آرد نیاز است که دستگاه‌های متولی باید از اکنون به فکر تامین این اقلام باشند.

وی افزود: همچنین از تمامی افراد خیر، شرکت‌های پیمانکار، تولیدکنندگان و سایر دعوت می‌کنیم تا در ایام اربعین همکاری و مشارکت داشته باشند.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی هم گفت: سال گذشته برخی ادارات بودجه‌هایی از محل ستاد بحران دریافت کردند درخواست داریم اموالی که خریداری می‌شود در جایی نگهداری شود تا بتوان در مواقع بحران و ایام اربعین از آن استفاده شود.

موسی جوینده افزود: منطقه وسیعی که محل استقرار و اسکان مواکب و امور خدماتی در پشت سایت کاظمین بود پاکسازی و امسال ۲ برابر سایت قبل فضا در اختیار داریم.

وی بیان کرد: امسال بر خلاف سال‌های گذشته از ابتدای صفر باید در سایت مستقر شویم و امکانات و تجهیزات باید از ۲۵ محرم ارسال شود چون مرزها بسته و مسیرها طولانی خواهد شد.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین از پنجم صفر موکب‌ها در سایت کاظمین مستقر خواهد شد لذا فرصت اندک است و باید دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را در تامین تجهیزات و امکانات داشته باشند.

وی اظهار کرد: سه دستگاه دیگر از جمله بسیج سازندگی، ستاد اجرایی فرمان امام و اموال تملیکی باید به کمیته زیرساخت اربعین افزوده شود تا بتوان از زیرساخت‌های این دستگاهها هم بهره‌مند شد.

جوینده عنوان کرد: با توجه به اینکه در سایت خراسان جنوبی حجم آب زیادی برداشت می‌شود سال گذشته با افت فشار شدید مواجه شدیم لذا سه دستگاه تانکر سیار برای آبرسانی مواکب در نظر گرفته شد.

در این جلسه مصوبات جلسه قبل پیگیری و توسط دستگاه‌های متولی گزارش داده شد که یکی از این مصوبات خرید دستگاه یخ ساز بود که دستگاهی به وزن ۲.۵ تن تامین شده است که در ۲ شیفت ۳۲۰ قالب یخ هشت کیلویی تولید می‌کند.

همچنین تامین ۱۲۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام با مشارکت شرکت‌های آب و فاضلاب استان‌های کرمان، تهران و خراسان جنوبی انجام می‌شود.

مصوب شد شرکت برق استان برآورد ریالی دقیقی از سه دستگاه برق مولد، کابل و لوازم جانبی انجام و پیگیری لازم برای تامین اعتبار انجام شود.

برای تامین ۲ دستگاه سردخانه با مشارکت دامپزشکی و دستگاه دوم توسط اداره کل صنعت، معدن و تجارت قول مساعد داده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha