الکترونیکی برگزارشدن انتخابات تجربه خوبی بود/قابلیت استفاده در دوره‌های بعد را دارد

تهران- ایرنا- رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: الکترونیکی برگزار شدن انتخابات حرکت خوب و جدیدی بود که می‌تواند در دوره‌های بعدی در سطح گسترده‌تر مورد استفاده قرار گیرد.

ولی اسماعیلی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۸ حوزه انتخابیه اظهار داشت: این تجربه می‌تواند در انتخابات‌ بعدی با همین روش شکل مورد استفاده قرار گیرد.

وی اضافه کرد: اجرای انتخابات الکترونیکی در ۸ حوزه انتخابیه تجربه خوبی بود و ما شاهد تسریع در برگزاری امر انتخابات به این شکل بودیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: نتیجه مثبت و قابل توجه برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی، اعلام نتایج در کمترین زمان بود.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: تسریع در اعلام نتایج انتخابات و پاسخگویی به افکار عمومی در این باره نکته مهمی است که در این دوره از انتخابات ما شاهد آن بودیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ابراز امیدواری کرد، در دوره‌های بعدی انتخابات شاهد برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در سطح گسترده‌تر و به صورت کامل باشیم.

به گزارش ایرنا، مرحله اول دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ماه برگزار و ۲۴۵ نفر راهی خانه ملت شدند که از این تعداد ۱۴ نفر از حوزه انتخابیه تهران به مجلس راه یافتند.

رقابت ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز برای انتخاب ۴۵ نماینده جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه - در ۱۵ استان و در ۲۲ حوزه انتخابیه شامل تبریز، شبستان، میانه، پارس‌آباد، سمیرم، لنجان، کرج، تهران، ورامین، بیرجند، مشهد، آبادان، رامهرمز، خدابنده، زنجان، شیراز، مرودشت، خرم‌آباد، قائمشهر، ملایر، کرمانشاه و گنبدکاووس برگزار شد.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، حدود ۱۱ هزار ۵۰۰ شعبه برای مرحله دوم در سراسر کشور در نظر گرفته شده بود و انتخابات در دور دوم در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار شد.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha