عضو مجمع اهل بیت(ع) اسپانیا: حوادث غزه چشم مردم جهان را باز کرد

مشهد-ایرنا- یک محقق اسپانیایی و رییس مجمع اهل بیت (ع) در شهر سویل اسپانیا گفت: رخدادهای غزه و فلسطین آزمون مهمی برای بشریت است و این جنایت‌های صهیونیست‌ها دیدگان بسیاری از مردم جهان را باز کرد.

«نیکوئل آلبارس» روز دوشنبه در حاشیه پنجمین همایش جهانی امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ممکن است برخی افراد نیز با دیدگاه من موافق نباشند ولی جنایت های رژیم صهیونستی باعث شده است تا تجمعات بسیاری در نقاط مختلف جهان برگزار شود و مردم به دنبال عدالت خواهی باشند.

وی ادامه داد: سعی کرده ام تا در فضای مجازی مسایل کشور فلسطین را برای روشن شدن اذهان بیان کنم ولی متاسفانه اکنون امت اسلامی مرده است و برخی به دنبال شیعی و سنی کردن این رویداد در جهان اسلام هستند تا تفرقه ایجاد کنند و من در مقاله خود به این اشاره کردم که باید از آموزه های اسلام برای احیای امت اسلامی استفاده کرد.

این محقق اسپانیایی با اشاره به این که برای رهایی از سرگشتگی باید به آموزه های امام رضا(ع) توجه کرد گفت: در مقاله ارائه شده به این کنگره، زندگی امام رضا (ع) و تاثیراتی که آموزه های ایشان می‌تواند در زندگی افراد معاصر به خصوص در کشورهای اسلامی داشته باشد مرور شد تا با استفاده از آن، مردم از گمگشتگی رهایی پیدا کنند.

آلبارس افزود:شاید اتفاقاتی که در جهان و از جمله فلسطین رخ می دهد از نشانه های ظهور منجی و حضرت مهدی (عجل) باشد و شاید هم تا قرنهای آینده زمان ظهور طول بکشد ولی ما باید با استفاده از رهنمودهای ائمه اطهار راه درست را طی کنیم.

وی اضافه کرد: اکنون صدای مردم فلسطین به گوش جهانیان و از جمله دانشگاهیان رسیده است و حضور دانشگاهیان و اعتراض آنها در نقاط بسیاری در حال شکل گیری است و این در حالی است که ایالات متحده آمریکا ، بازوی مهمی برای یاری رژیم صهیونیستی بوده است.

او ادامه داد: مردم جهان به ظلم بر مردم فلسطین اعتراض دارند و شاهد افزایش حجم و گستره تجمعات دانشجویی در کنار سایر اقشار هستیم و این از باز شدن چشم جهانیان نشان دارد ولی آنچه که مهم است این است که این جریان، مقطعی نباشد و نباید به فراموش سپرده شود.

این محقق گفت:وقتی از گفت و گوی بین تمدن ها و ادیان سخن به میان می‌آید ، باید بدانیم که این گفت و گو باید از میان مردم آغاز شود تا در سطح کلان ادامه پیدا کند تاثیرگذار و سازنده باشد. مردم با هم ارتباط دارند و برگزاری این گونه کنفرانس ها می تواند موثر باشد ولی باید حجم این گونه کنفرانس ها و بیان مطالب بیشتر شود تا موج اسلام هراسی که اکنون در اروپا و آمریکا وجود دارد کاهش پیدا کند و این در حالی است که گفت و گوی بین مذاهب و بیان دیدگاه صحیح از رویکردهای تمدنی امام رضا علیه السلام در زمان حیات ایشان بود.

به گزارش ایرنا، پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا (ع) با شعار «عدالت برای همه، ظلم به هیچ‌کس» با حضور اندیشمندان ایرانی و بین المللی تا فردا در تالار قدس مجموعه آستان قدرس رضوی با تدارک همزمان ۲۰ نشست تخصصی ادامه دارد.

نخستین کنگره جهانی سال ۱۳۶۲ برگزار و تا سال ۱۳۷۲ سه کنگره دیگر با حضور اندیشمندان، علما و فضلا از سراسر جهان برگزار شد. کنگره کنونی پس از توقفی ۳۰ ساله و با تأکید تولیت آستان قدس رضوی آغاز به کار کرده است.

حرکت علمی، فرهنگی و تحقیقاتی در زمینه شناختن و شناساندن ائمه معصوم(ع) به ‌ویژه امام رضا(ع) به جهانیان از جمله اهداف این کنگره است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha