اتراچالی: سرمربیان ایرانی کبدی از لحاظ تکنیکی ضعیف‌تر از هندی‌ها هستند

تهران- ایرنا- لژیونر تیم ملی کبدی گفت: مربیان ایرانی همبستگی تیمی زیادی ایجاد می‌کنند اما از لحاظ تکنیک فردی ضعیف‌تر هستند. ۱۰۰درصد هندی‌ها سطح بالاتری دارند.

فاضل اتراچالی عصر جمعه در گفت‌وگو با ایرنا درباره انتخاب سرمربیان تیم‌های ملی زنان و مردان کبدی سالنی، اظهار کرد: سرمربیان خوبی برای تیم‌های ملی انتخاب شدند و به راحتی می‌توانند با بازیکنان ارتباط بگیرند اما هندی‌ها در یک جاهایی تکنیکی‌تر هستند. مربیان ایرانی همبستگی تیمی زیادی ایجاد می‌کنند اما از لحاظ تکنیک فردی ضعیف‌تر هستند. صددرصد هندی‌ها سطح بالاتری دارند.

وی افزود: ما می‌توانیم در بازی‌های آسیایی بعدی به طلا برسیم زیرا بازیکنان ایران در لیگ هند بازی می‌کنند و سطح آنها بالا رفته و به‌روز شده‌اند. نباید مثل بازی‌های آسیایی هانگژو روی بدنسازی کار کنیم. مربی تیم ملی ۸۰ درصد روی بدنسازی کار و تکنیک را فراموش کرد و نتیجه نگرفتیم.

لژیونر تیم ملی کبدی ایران ادامه داد: اعضای کادر فنی تیم ملی کبدی می‌گفتند که ما از لحاظ تکنیک ضعیف هستیم و باید با بدنسازی خود را به سطح بالا برسانیم اما وقتی تکنیک ضعیف باشد باید با تکنیک بالا برویم نه با بدنسازی!

وی یادآور شد: مربیان جدید تیم ملی از بازیکنان سابق تیم ملی و مربیان خوبی هستند و می‌توانند در تیم تاثیرگذار باشند. نبود مسابقه سبب شد تا کبدی ایران آسیب ببیند. اگر مسابقات جهانی و آسیایی بیشتر شود، ورزشکاران بیشتری کبدی را دنبال می‌کنند و علاقه‌مندی بیشتر می‌شود. هر ورزشکار هدفی دارد و ما چند سال مسابقات جهانی و آسیایی نداشتیم. به همین دلیل بسیاری از ورزشکاران کبدی را رها کردند و می‌گفتند مسابقه‌ای نداریم. وقتی مسابقات جهانی برگزار شود شرایط کبدی‌کاران هم بهتر خواهد شد.

اتراچالی اضافه کرد: طی پنج ماه گذشته در هند بودیم و برگشتیم و در کبدی داخل سالن اگر مسابقه‌ای باشد، شرکت نمی‌کنیم چون در لیگ ستارگان هند هستیم. قراردادهای ما برج ۴ مشخص می‌شود. ابتدا مزایده می‌گذارند و اگر بازیکنی خوب باشد، شاید ۲۰ میلیارد تومان آن بازیکن را بخرند و اگر بد باشد، بدون تیم خواهد بود. در واقع حضور در تیم‌های هندی بستگی به عملکرد بازیکنان دارد.

وی گفت: پس از اینکه به ۲ طلا در بازی‌های آسیایی جاکارتا رسیدیم، گرایش به کبدی خوب شد اما در دوران کرونا و چند سالی که فدراسیون جهانی رئیس نداشت، به دلیل نبود مسابقات و لیگ نامنظم این گرایش‌ها کم شد. الان دوباره لیگ هند و تیم ملی شکل است و علاقه‌مندی بهتر شده است. یک ورزش جذاب باید دست کم سالی یک یا ۲ مسابقه داشته باشد تا تمایل به آن رشته افزایش یابد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha