۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۳۰
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85475745
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسائل امنیتی و نشست آتی ناتو، محور دیدار مقام‌های ارشد اروپا با نخست وزیر سوئد

تهران- ایرنا- نخست وزیر سوئد امروز (دوشنبه) میزبان مقام‌های ارشد کشورهای اروپایی از جمله صدراعظم آلمان است تا موضوعاتی همچون تقویت راهبردهای امنیتی در قاره سبز و محورهای نشست آتی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را بررسی کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، اولف کریسترسون، نخست وزیر سوئد در دیدار با اولاف شولتس صدراعظم آلمان و نخست وزیران کشورهای شمال اروپا، اظهار داشت که همکاری کشورهای این منطقه و حوزه دریای بالتیک در حال حاضر عمیق‌تر از هر زمان دیگری است و دلیل آن افزایش تهدیدات امنیتی از سوی روسیه است.

وی همچنین با مقاله‌ای که در روزنامه سوئدی داگنز منتشر شده است، نوشت: ما مدت‌هاست که از همسایگان خود قدردانی کرده‌ایم، اما در عین حال اهمیت همکاری عملیاتی را دست کم گرفته‌ایم.

کریسترسون اضافه کرد: اگر می‌خواهید هم در ناتو و هم در اتحادیه اروپا به خوبی همکاری کنید، باید ملاقات کنید، یکدیگر را بشناسید و به دنبال نقاط مشترک باشید.

نخست وزیر سوئد که کشورش به تازگی به ناتو ملحق شده است، گفت که در هفته‌های گذشته سلسله جلساتی با کشورهای منطقه با محوریت مسائل امنیتی برگزار کرده است.

وی خاطر نشان کرد که موضوع نشست امروز با حضور مقام های آلمان، دانمارک، نروژ، فنلاند و ایسنلد بررسی مسائل امنیتی و نشست آتی ناتو در ماه جولای در واشنگتن است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha