واکنش حماس به اظهارات جنجالی سناتور آمریکایی درباره حمله اتمی به غزه

تهران- ایرنا- جنبش حماس امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای، اظهارات جنجالی سناتور آمریکایی و اشاره ضمنی وی به حمله اتمی به نوار غزه را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از فلسطین الیوم، در بیانیه امروز جنبش حماس آمده است: اظهارات تکان دهنده‌ «لیندسی گراهام» سناتور آمریکایی درباره حمله به غزه با یک بمب اتم، نشان دهنده میزان سقوط اخلاقی وی است.

حماس اضافه کرد: ما این درخواست‌ها و مواضع را محکوم می‌کنیم؛ چراکه این اظهارات در راستای اعلام وفاداری به رژیم اشغالگر فاشیستی است و باعث می شود که اتخاذکنندگان این مواضع در جنگ نسل‌کشی علیه ملت فلسطین سهیم شوند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: ما از جهان آزاد می‌خواهیم که این مواضع را محکوم کند و همچنان به فشار برای جلوگیری از اشغالگری، جنگ نسل‌کشی و گرسنگی علیه ملت فلسطین ادامه دهد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که این سناتور جمهوریخواه آمریکایی ضمن مقایسه حمله به غزه با حمله اتمی آمریکا به هیروشیما و ناکازاکی گفت: به اسرائیل هر بمبی را که برای پایان دادن به جنگ نیاز دارد، بدهید.

این سناتور ایالت کارولینای جنوبی دیروز (یکشنبه) در مصاحبه با شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» اظهار کرد: ما وقتی که پس از حمله «پرل هاربر» با تخریب مواجه شدیم و با آلمان ها و ژاپنی‌ها جنگیدیم، تصمیم گرفتیم که با بمباران هیروشیما و ناکازاکی با سلاح‌های هسته‌ای به جنگ پایان دهیم. این تصمیم درستی بود.

وی افزود: به اسرائیل بمب‌هایی را که برای پایان دادن به جنگ نیاز دارد، بدهید. آنها نباید شکست بخورند.

این سناتور حامی رژیم صهیونیستی گفت: آیا کار صحیحی بود که آمریکا ۲ بمب هسته‌ای روی هیروشیما و ناکازاکی بیاندازد و به تهدید وجودی آنها پایان دهد؟ به نظرم بله، این کار درست بود.

گراهام خطاب به رژیم صهیونیستی افزود: هر کاری برای بقا به عنوان یک دولت یهودی انجام بدهید؛ هر کاری که لازم است.

به گزارش ایرنا، رژیم اشغالگر صهیونیستی جنگ علیه غزه را باخته و حتی پس از هفت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

وزارت بهداشت نوار غزه یکشنبه در دویست و نوزدهمین روز از جنگ رژیم صهیونیستی علیه این منطقه اعلام کرد که شمار شهدای فلسطینی به ۳۵ هزار و ۳۴ نفر و تعداد زخمی‌ها به ۷۸ هزار و ۷۵۵ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha