۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۵۹
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85475710
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام سابق صهیونیستی روابط تیره‌ آمریکا و اسرائیل را یک «تهدید استراتژیک» دانست

تهران- ایرنا- «تامیر هیمن» رئیس سابق اطلاعات ارتش اسرائیل با اشاره به وجود تنش‌های فزاینده در روابط رژیم صهیونیستی و آمریکا، این وضعیت را تهدیدی استراتژیک دانست و بر رسیدگی به آن تاکید کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از شبکه خبری سی‌بی‌اس، به نظر می‌رسد بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل همچنان به نادیده گرفتن جو بایدن مبنی بر عدم حمله به رفح، ادامه داده و پس از هشدار رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر عدم تحویل تسلیحات به اسرائیل، گفت که در صورت نیاز به تنهایی خواهد جنگید.

تامیر هیمن که در حال حاضر رئیس موسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل است، در همین زمینه گفت که با وجود همکاری نظامی گسترده میان تل‌آویو و واشنگتن، نگران آینده روابط دو طرف است.

وی افزود: ما در حفظ ارزش‌های مشترک که پایه‌های این ارتباط ویژه است، چالش داریم. ما در حال فاصله گرفتن از یکدیگر هستیم و این یک تهدید استراتژیک است که باید به آن رسیدگی شود.

رابطه اسرائیل با آمریکا و جنگ افکار عمومی

سی‌بی‌اس در ادامه یادآور شد که در پی توافق آتش‌بس اخیر میان اسرائیل و حماس، تل آویو این توافق را به باد انتقاد گرفت و برخی مقامات کابینه نتانیاهو نیز ضمن تاکید بر عدم اطلاع از بخش‌هایی از این توافق، اعلام کردند که واشنگتن با این اقدام اسرائیل را به بازی گرفته است؛ نشانه ای از تنشی دیگر در روابط دو طرف.

این رسانه در ادامه به حمایت نظامی پایداری که واشنگتن تاکنون از دولت یهود داشته اشاره کرده و یادآور شد: در حالی‌که ایالات‌متحده در طول تاریخ همواره به اسرائیل کمک نظامی کرده، اینبار و پس از اصرار نتانیاهو مبنی بر حمله به رفح، آمریکا محموله بمب های دو هزار پوندی به اسرائیل را پیش از حمله احتمالی به رفح متوقف کرده است.

سی‌بی‌اس همچنین در بخشی دیگر خاطرنشان کرد که همزمان با تنش در روابط میان آمریکا و اسرائیل، افکار عمومی در سراسر ایالات متحده به دلیل ویرانی های گسترده در غزه، علیه دولت یهود تغییر کرده است.

این شبکه خبری سپس به اعتراضات گسترده دانشجویی در دانشگاه های سراسر ایالات متحده اشاره کرده و آن را نشانه تغییر افکار عمومی در جامعه آمریکا نسبت به اسرائیل می داند.

هرچند ژنرال عمر تیشلر از فرماندهان نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در واکنش به سوال خبرنگار سی‌بی‌اس که اذعان کرد: «به نظر می رسد اسرائیل در جنگ افکار عمومی شکست خورده است»، حماس را مقصر وضعیت کنونی دانست و گفت: شاید حق با شما باشد. اما همه چیز با حمله حماس در تاریخ ۷ اکتبر آغاز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha