۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۲۲
کد خبر: 85475555
T T
۱۴ نفر

برچسب‌ها

خبر خوش استاندار به مردم بوشهر

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۲۲
کد خبر: 85475555
خبر خوش استاندار به مردم بوشهر

بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر از احداث چهار سد جدید در این استان خبر داد که می تواند مشکلات تامین آب برای بهره برداران بخش کشاورزی را رفع کند.

احمد محمدی زاده روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: پیگیری آغاز عملیات اجرایی چهار سد جدید به طور جدی در دستور کار طرح های سدسازی استان بوشهر قرار دارد.

وی افزود: سد دره عنبری، سد چهارروستایی، سد دره گپ و سد دره رجدون از جمله این طرح هایی هستند که در مراحل مختلف مطالعات قرار دارند و در تلاش هستیم تا حداقل ۲ طرح از این طرح ها تا پیش از پایان دولت آغاز به کار کنند.

استاندار بوشهر تصریح کرد: طرح های سد سازی یکی از موضوعات مهم و جدی در استان بوشهر هستند که در تامین آب شرب و کشاورزی و همچنین در جلوگیری از بروز آسیب های سیلاب و تخلیه رواناب ها به دریا، نقش مهمی را ایفا خواهند کرد.

محمدی زاده عنوان کرد: استان بوشهر در انتهای حوضه آبریز واقع شده است و رواناب های زاگرس جنوبی عمدتاً از جلگه بوشهر به دریا سرازیر می شوند.

وی بیان کرد: در ابتدای دولت با مطالعات انجام شده، چندین سد دارای پتانسیل آبگیری یا بهره برداری در بوشهر انتخاب شده و با پیگیری و استمرار در عملیات اجرایی این پروژه ها به سرانجام رسید.

استاندار بوشهر با اشاره به سدهای آبگیری شده عنوان کرد: یکی از این سدها، سد باغان در شهرستان جم است که خوشبختانه پس بارندگی اخیر مجموع ذخایر مخزن این سد به ۶ میلیون مترمکعب رسید که انتفاع آن هم به شهرستان جم و صنایع مستقر در آن و هم به شهرستان دشتی خواهد رسید.

وی افزود: اگرچه عملیات اجرایی در سد باغان همچنان ادامه دارد، اما ظرفیت خوبی برای ذخیره آب در این سد ایجاد شده است.

محمدی زاده یادآور شد: این شرایط در سد اخند در شهرستان عسلویه نیز انجام و مراحل ذخیره سازی آب همزمان با تکمیل عملیات در حال اجرا است.

استاندار بوشهر سدهای دالکی و دشت پلنگ را طرح های مهم تامین آب استان بوشهر نامید و گفت: پس از آبگیری سدهای مذکور، بر تسریع عملیات اجرایی سد دالکی در شهرستان دشتستان و سد دشت پلنگ در شهرستان دشتی تمرکز شده است که ۲ سد بزرگ محسوب می شوند.

محمدی زاده اظهار کرد: سد دالکی در ابتدای دولت سیزدهم ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما در حال حاضر این طرح ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اضافه کرد: این طرح به دلیل تامین آب بخشی از نخلستان های شهرستان دشتستان، دارای اهمیت بالایی است و خوشبختانه با پیگیری های مستمر، شاهد پیشرفت قابل توجهی در عملیات اجرایی این سد هستیم.

استاندار بوشهر عنوان کرد: سد دشت پلنگ نیز با حجم مخزن ۱۵۰ میلیون مترمکعب یکی از سدهای بزرگ و مهم تامین آب در استان بوشهر به شمار می رود.

وی گفت: این سد با توجه به استقرار پیمانکاری توانمند و تامین منابع مالی از طریق فاینانس خارجی، دارای سرعت پیشرفت مطلوبی است.

محمدی زاده افزود: با توجه به ورود ماشین آلات عمرانی به عنوان بخشی از منابع مالی این سد، علاوه بر تامین مالی طرح، دستگاه هایی که برای عمران و آبادانی کشور نیز مورد نیاز است در استان بوشهر موجود شده و در واقع ساخت سد دشت پلنگ از دو منظر به نفع کشور بوده است.

وی با اشاره به نقش مهم سد باهوش در شهرستان تنگستان بیان کرد: عملیات اجرایی سد باهوش نیز در دولت سیزدهم آغاز شد و امروز کارگاه این سد کاملا فعال و پویا مشغول به کار است و تکمیل این سد، تامین آب نخلستان های اهرم را تضمین خواهد کرد.

محمدی زاده عنوان کرد: سد دهرود نیز یکی از سدهایی است که در این دولت آغاز به کار کرده و در طی سه ماه، به کارگاهی کاملا فعال تبدیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha