۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۰۳
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85475541
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آلمان به‌دلیل نگرانی از جنگ ناتو به طرح سربازی اجباری برای جوانان باز می‌گردد

تهران-ایرنا- گزارش فاش شده از طرح‌های ارتش آلمان نشان می‌دهد این کشور ممکن است طرح سربازی اجباری برای جوانان ۱۸ ساله را به‌دلیل نگرانی از جنگ تمام عیار پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) علیه روسیه در اوکراین را بار دیگر اجرا کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، تارنمای دیلی میل نوشت: طراحان نظامی در آلمان در حال بررسی چند طرح احتمالی هستند که دو طرح از آنها شامل طرح سربازی اجباری برای همه مردان ۱۸ ساله است.

دیلی میل با استناد به افشاگری روزنامه ساندی تلگراف نوشت: مقامات آلمانی در مرحله پایانی مذاکره با بوریس پیستوریوس وزیر دفاع این کشور هستند که انتظار می رود در ماه آینده برنامه های رسمی خود را در این خصوص اعلام کنند.

پیستوریوس در جریان سفر هفته گذشته خود به واشنگتن گفت که «متقاعد شده است» آلمان «به نوعی خدمت اجباری نظامی نیاز دارد».

وی همچنین پیشتر، تصمیم این کشور برای تعلیق خدمت اجباری سربازی در سال ۲۰۱۱ را «اشتباه» توصیف کرده بود.

دیلی میل نوشت: در یکی از پیشنهادهای برنامه ریزان نظامی در برلین، همه مردان و زنان پس از رسیدن به سن ۱۸ سالگی مشمول خدمت سربازی اجباری خواهند بود.

سیاست قبلی آلمان درباره خدمت اجباری فقط برای مردان اجرا می شد.

براساس این گزارش، طبق طرح دیگری که در وزارت دفاع آلمان در حال بررسی است اگرچه از سربازگیری اجباری اجتناب می کند اما بر «بهینه سازی» سیستم نظامی فعلی از طریق کارزارهای جذب نیروی فعال تر تمرکز دارد.

این گزارش مدعی شد در بحبوحه افزایش تنش در روابط روسیه و غرب که از زمان جنگ سرد بی سابقه بوده است، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه درباره قدرت هسته ای این کشور هشدار داده است.

پوتین گفت: کرملین برای جلوگیری از رویارویی جهانی دست به هر اقدامی خواهد زد و هشدار داد که ارتش او آماده مقابله با هر تهدیدی علیه امنیت روسیه است.

در همین حال، اولاف شولتس صدر اعظم آلمان روز شنبه گفت که اوکراینی هایی که دارای مجوز کار و اقامت در آلمان هستند می توانند حتی در زمانی که اوکراین به دنبال استخدام اتباع خارجی برای خدمت در ارتش این کشور در جنگ با روسیه هستند، در آلمان بمانند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha