۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۴۹
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85475501
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آنروا: رساندن کمک‌ به نوار غزه مساله مرگ و زندگی است

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۴۹
کد خبر: 85475501
آنروا: رساندن کمک‌ به نوار غزه مساله مرگ و زندگی است

تهران- ایرنا - آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) با اشاره به کارشکنی رژیم صهیونیستی در امر رساندن کمک های بشردوستانه و انسانی به شهروندان فلسطینی در نوار غزه تاکید کرد که رساندن کمک ها به نوار غزه مساله مرگ و زندگی است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از شبکه العربی، آژانس آنروا در بیانیه خود افزود: ما نیاز فوری و مبرم به گذرگاه امن برای رساندن کمک‌های انسانی و کادرهای فعال در این زمینه داریم.

در این بیانیه همچنین آمده است: خانواده ها و کودکان در جستجوی سرپناه و امنیت به مدارس آنروا در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه باز می گردند.

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ می ۲۰۲۴) به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید و ارتش این رژیم از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرد و بدین ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمام مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه فلسطینیان غزه را به روی جهان بست.

این عملیات تنها ساعاتی پس از آن آغاز شد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که پیشنهاد آتش بس مصر و قطر را پذیرفته است؛ اما اسرائیل ادعا کرد که این پیشنهاد خواسته‌های ضروری این رژیم را تامین نمی‌کند.

در همین راستا، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای هشدار داد که حمله تمام عیار رژیم صهیونیستی به رفح، فاجعه انسانی به بار خواهد آورد و اشتباهی راهبردی است.

پزشکان بدون مرز نیز هشدار داده است که وضعیت تامین آب، غذا و دارو در نوار غزه به مرحله خطرناکی رسیده است و بستن گذرگاه رفح شرایط مردم را وخیم‌تر می‌کند.

به گفته مقامات بهداشتی فلسطین، تاکنون بیش از ۳۵ هزار فلسطینی در حملات ارتش رژیم صهیونیستی نوار غزه به شهادت رسیده‌اند که بیشتر آنها زنان و کودکان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha