۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۲۶
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85475481
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیچیدن شمیم عطر رضوی در خراسان جنوبی

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۲۶
کد خبر: 85475481
پیچیدن شمیم عطر رضوی در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - همزمان با دهه کرامت و حضور کاروان زیر سایه خورشید در خراسان جنوبی، عطر دل‌انگیز حرم علی بن موسی الرضا (ع) در این دیار پیچیده شد و دل‌های مردم به پنجره فولاد گره خورد.

به گزارش خبرنگار ایرنا هفدهمین حضور کاروان زیر سایه خورشید در استان خراسان جنوبی با پیش‌بینی بیش از ۲۸۰ برنامه و همراهی خدام بارگاه رضوی ۲۳ اردیبهشت ماه از شهرستان بشرویه آغاز شد.

با آغاز دهه کرامت پرچم حرم علی ابن موسی الرضا (ع) در فرهنگسرای شهر بیرجند به اهتزاز درآمد و کاروان زیر سایه خورشید از روز سوم این دهه بدو ورود به استان به میان مردم شهرستان بشرویه رفت تا دلدادگان امام مهربانی‌ها با بوسیدن پرچم گنبد نورانی پیشوای هشتم قدری دل‌های تنگشان آرام گیرد.

با ورود کاروان زیر سایه خورشید، رژه خودرویی از محل مجتمع بین راهی امام رضا (ع) تا گلزار شهدای بشرویه به راه افتاد و خیابان‌های این شهر به بوی عطر رضوی آغشته شد سپس کاروان خدام برای ادای احترام به سمت مزار شهدا رفتند.

جمع کثیری از عاشقان امام رئوف با شور و شوق خود را به گلزار شهدا رساندند و منتظر کاروان خدام رضوی بودند، بوی اسپند فضای معنوی گلزار را بیش از پیش معنوی کرده بود. مراسم غبارروبی و عطرافشانی با حضور خانواده شهدا و جمعی از خادمیاران رضوی و مسئولان شهرستانی در محل گلزار شهدا و مزار شهید دفاع مقدس که بعد از ۴۰ سال شناسایی شده بود، برگزار شد.

مدیر خادمیاری شهرستان بشرویه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: خادمان کاروان زیر سایه خورشید با اجرای ویژه مراسم دهه کرامت و حمل پرچم مطهر آستان قدس رضوی در این شهرستان مورد استقبال بی‌نظیر مردم قرار گرفتند.

پیچیدن شمیم عطر رضوی در خراسان جنوبی

محمد سلطان زاده افزود: اعضای کاروان زیر سایه خورشید در فرماندهی انتظامی شهرستان بشرویه حاضر شدند و هدایای متبرک رضوی نیز در میان نیروهای فراجا توزیع شد.

مسئول کاروان زیر سایه خورشید در بشرویه گفت: با توجه به ۱۹ اردیبهشت روز جهانی هلال احمر و ایام دهه کرامت؛ سفیران امام هشتم حامل پرچم متبرک آستان قدس رضوی مهمان جمعیت هلال احمر این شهرستان شدند.

وی بیان کرد: مقصد بعدی کاروان زیر سایه خورشید دبیرستان پسرانه امام سجاد (ع)، دبیرستان دخترانه حضرت نرجس (س) و دبستان فضیلت روستای غنی آباد بشرویه بود که بهار تعلیم و تربیت شهرستان عطر و بوی رضوی گرفت.

سلطان‌زاده اضافه کرد: حضور خدام رضوی با استقبال گرم و صمیمانه دانش آموزان و کادر آموزشی روبه‌رو شد و لحظات پرشور و معنوی برای دانش‌آموزان و معلمان رقم خورد.

وی گفت: دانش آموزان در دقایقی که میزبان پرچم متبرک رضوی شدند با دست‌های کودکانه و دل‌های پاک خود برای رفع گرفتاری‌ها و برآورده شدن حاجات دعا کردند و پس از تبرک جویی از پرچم مقدس بارگاه رضوی راهی کلاس‌های درس شدند.

مدیر خادمیاری شهرستان بشرویه با اشاره به پیچیدن شمیم رضوی در میان بیماران و کادر درمان این شهرستان گفت: خادمان حرم مطهر رضوی به همراه پرچم متبرک بارگاه امام رضا در بیمارستان شفای شهرستان حضور یافته و از بیماران عیادت کردند.

پیچیدن شمیم عطر رضوی در خراسان جنوبی

وی افزود: در این آیین خادمان حرم مطهر رضوی ضمن قدردانی از کارکنان بیمارستان در ارائه خدمات درمانی به بیماران، هدایای متبرک به ضریح مضجع امام رضا را به بیماران بستری و کادر درمان اهدا کردند.

سلطان‌زاده بیان کرد: همزمان با دهه کرامت خدام حرم رضوی با حضور در شهر ارسک و با اجرای برنامه‌های فرهنگی، مداحی و مرثیه سرایی فضای زیبا و دلنشین ایجاد کردند و دل‌ها را به حرم امام رئوف بردند.

وی گفت: یکی دیگر از برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید بازدید از سالن حرکت‌های جهادی خادمیاری بود که بیش از ۲۰۰ نفر از بانوان خادمیار در زمینه قالی‌بافی فعالیت دارند.

مدیر خادمیاری شهرستان بشرویه با بیان اینکه اکنون ۶ دار قالی توسط بانوان برپاست گفت: عواید حاصل از فروش فرش‌ها در همین شهرستان صرف نیازمندان و محرومان می‌شود.

وی اظهار کرد: بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های خادمیاران، حضور در منزل خانواده شهید محمد ناصری، حضور بین ایتام مرکز خانه فرزندان افق روشن و امامزاده بی بی نجمه خاتون (س) روستای مجد از دیگر برنامه‌های خدام رضوی در این شهرستان بود.

به اهتزاز درآوردن پرچم آستان مقدس امام رضا (ع) توسط خادمان، قرائت صلوات و زیارت خاصه، سخنرانی، مداحی و مولودی خوانی، توزیع بسته‌های متبرک نمک و نبات از جمله برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید در این گونه مراسم‌ است.

مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید خراسان جنوبی هم گفت: هفدهمین حضور کاروان بارگاه ثامن الحجج متشکل از گروه چهار نفره شامل قاری، مداح، پرچم گردان و روحانی در ۹ شهرستان استان برنامه دارند.

حامد عرب زاده ادامه داد: ۲۳ اردیبهشت شهرستان بشرویه، ۲۴ اردیبهشت شهرستان فردوس، ۲۵ اردیبهشت شهرستان‌های قاینات و سرایان و ۲۶ اردیبهشت شهرستان زیرکوه میزبان خادمان رضوی است.

وی گفت: همچنین ۲۷ اردیبهشت شهرستان درمیان، ۲۸ اردیبهشت شهرستان‌های سربیشه، نهبندان و خوسف و ۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت نیز شهرستان بیرجند میزبان کاروان زیر سایه خورشید هستند.

مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه امسال روستاها و نقاط مرزی استان در اولویت جشن‌های زیر سایه خورشید قرار دارد عنوان کرد: یکی از برنامه‌های شاخص در استان برگزاری و حضور در مراسم عقد زوج‌های جوان زیر سایه خورشید است.

وی اضافه کرد: همچنین جشن بزرگ زیر سایه خورشید همزمان با سالروز میلاد امام رضا (ع) دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه در فرهنگسرای شهر بیرجند و با حضور مردم و مسئولان استانی برگزار می‌شود.

عرب زاده گفت: در مراسم‌ متعدد دهه کرامت بیش از ۵۰ هزار بسته نمک و سه هزار نبات متبرک در استان توزیع می‌شود.

وی عنوان کرد: دیدار عمومی با مردم، غبارروبی گلزارهای شهدا، دیدار با ائمه جمعه و نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با استاندار و فرمانداران، عیادت از بیماران، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، حضور در پادگان‌ها و بازدید از زندان‌ها و مراکز توانبخشی از جمله برنامه خدام حرم رضوی در خراسان جنوبی است.

کاروان زیر سایه خورشید امروز (دوشنبه) در دومین روز حضور در خراسان جنوبی با سفر به شهرستان فردوس و همراه داشتن پرچم منور رضوی بدو ورود با امام جمعه اسلامیه دیدار کردند.

همچنین خدام رضوی در سال "جهش تولید با مشارکت مردم" از کارخانجات نساجی فردوس بازدید کردند و به کارگران این واحد تولیدی خداقوت گفتند.

کاروان خدام حرم مطهر امام رضا (ع) حامل پرچم متبرک ‌رضوی با بازدید از کارخانه نساجی فردوس فضای این واحد تولیدی را معطر کردند و طنین صلوات خاصه آن حضرت مرحمی بر خستگی‌های کارگران شد.

کارگران واحدهای تولیدی در این مراسم که از حضور خدام غافلگیر شده بودند با چشمانی اشک بار به استقبال خدام و پرچم متبرک رضوی رفتند، خدام ضمن بازدید از بخش‌های مختلف کارخانه نساجی با خط تولید، نحوه تاسیس و توسعه آنها آشنا شدند.

سفیران حرم رضوی علاوه بر مدیحه سرایی و فراهم کردن زمینه زیارت از راه دور شیفتگان حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، هدایای متبرک حرم را به صنعتگران و کارگران خدوم این کارخانه تقدیم کردند.

دیدار با امام جمعه، حضور در مدرسه شهید محب راد، دیدار با خانواده‌های اهدای عضو، جشن کارگری در کارخانه نساجی فردوس، مرکز امام رضا (ع) فردوس، کاروان شادی، نماز و جشن در مسکن مهر، دیدار با خانواده شهید و جانباز و حضور در جشن مرکز تربیت معلم از جمله برنامه‌های این کاروان در شهرستان فردوس است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha