۵۷ هزار متر مربع  از اراضی مناطق حفاظت شده کوه سرخ گچساران رفع تصرف شد

گچساران- ایرنا- رئیس حفاظت محیط زیست گچساران گفت: ۵۷ هزار متر مربع از اراضی منطقه حفاظت شده "کوه سرخ" این شهرستان از سوی افراد سودجو مورد تعارض و دست‌اندازی قرار گرفته بود، که از سوی نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رفع تصرف شده است.

محمد امین حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مقدار اراضی با صدور احکام قضایی و تلاش نیروهای یگان حفاظت محیط زیست از دست ۶ سودجو خارج شد.

وی بیان کرد: با توجه به گزارش های مردمی که به یگان حفاظت این اداره ارسال می شود، این مجموعه موفق به افزایش عملکرد در تمامی شاخص های مربوط به حفاظت از مناطق است.

حسینی تصریح کرد: ماموران یگان به منظور حفاظت و صیانت از عرصه های طبیعی و حیات وحش شهرستان با حمایت کامل دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با جدیت بیشتر تعقیب متخلفان و جلوگیری از تخریب محیط زیست را ادامه خواهند داد.

وی ادامه داد: اراضی مناطق حفاظت شده این شهرستان که به منظور انجام کارهای کشاورزی و یا ساخت و سازهای غیرمجاز تصرف می شود، از سوی نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شناسایی شده و پس از تشکیل

پرونده به مراجع قضایی ارسال می شود.

حسینی ابراز کرد: ۲۷۲ گونه گیاهی در منطقه حفاظت شده "کوه سرخ" از مناطق حفاظت شده این شهرستان وجود دارد که برخی از آنها کمیاب و منحصر به فرد است.

وی اظهار کرد: ۳۷ گونه گیاهی منحصربه فرد نیز در منطقه حفاظت شده کوه سرخ وجود دارد که توجه به سرمایه گذاری برای تبدیل این منطقه به یک منطقه تحقیقاتی ضروری است.

منطقه حفاظت شده خائیز و سرخ با ۳۳هزار ۳۸۵ هکتار وسعت در حوزه استحفاظی شهرستان های گچساران، کهگیلویه و بهبهان قرار دارد.

بلوط ( گونه غالب ) ، بنه ، کلخنگ ، بادام وحشی ، ارژن ، خوشک ، گون ، گیاهان دارویی و گونه هایی از خانواده گندمیان مهمترین پوشش گیاهی این منطقه است.

گونه های جانوری شامل کل و بز ، پلنک، کفتار ، گرگ ، شغال ، روباه ،خوک، تشی ، کبک ، تیهو ، بحری ، دلیجه و در منطقه حفاظت شده کوه سرخ و خائیز زندگی می کنند.

شهرستان گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۴۱ هزار هکتار منطقه حفاظت شده دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha