۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۱۹
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85475386
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شهادت بیش از ۲۰ نفر در اردوگاه جبالیا/ قطع برق بیمارستان اروپایی خان‌یونس

تهران- ایرنا- مدیر اورژانس و خدمات پزشکی در شمال نوار غزه گفت که جسد بیش از ۲۰ شهید امروز بمباران اردوگاه جبالیا از زیر آوار خارج شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، مدیر اورژانس و خدمات پزشکی در شمال نوار غزه تاکید کرد که نیروهای اشغالگر خودروهای امدادی در اردوگاه‌ جبالیا را هدف قرار دادند.

وی گفت: جسد بیش از ۲۰ شهید و ده‌ها مجروح را از اردوگاه جبالیا تخلیه کردیم، اشغالگران جنگ نسل‌کشی در این اردوگاه به راه انداخته اند.

مدیر  اورژانس و خدمات پزشکی در شمال نوار غزه افزود: امکان رسیدن به تعداد زیادی از شهدا در اردوگاه جبالیا وجود ندارد.

منابع خبری ساعاتی پیش گزارش دادند که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به بمباران و گلوله باران نواحی مختلف اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه و شرق شهر رفح در جنوب این منطقه همزمان با نبرد رزمندگان مقاومت با نظامیان صهیونیست، ادامه می دهند.

خبرگزاری شهاب نوشت: جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چند مجتمع مسکونی در بلوک ۲ و بلوک ۴ در اردوگاه جبالیا را بمباران کردند.

این جنگنده‌ها همچنین یک مجتمع مسکونی را در خیابان مدارس در اردوگاه جبالیا هدف حملات خود قرار دادند که باعث شهید و زخمی شدن تعدادی از اعضای یک خانواده فلسطین شد.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که به دلیل نبود سوخت برای روشن کردن ژنراتورها، بخش بهداشتی این منطقه طی ساعات آینده تعطیل خواهد شد.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که برق بیمارستان اروپایی در خان‌یونس به دلیل ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود سوخت، از هفت روز پیش قطع شده است.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی طی ۷ ماه گذشته بیمارستان‌های مختلف در نوار غزه را به شدت بمباران کرده و به تعطیلی کشانده است، در حال حاضر تنها چند بیمارستان امکان خدمات رسانی دارند.

اخیرا وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ۵۰۰ نفر از کادر پزشکی و درمانی از آغاز جنگ در هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) تاکنون در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به این منطقه به شهادت رسیدند.

وزارت بهداشت فلسطین افزود که از این مجموع ۱۳۸ نفر پرستار بودند که در اثر بمباران‌ها در نوار غزه جان باختند.

در همین حال، وزارت بهداشت غزه جامعه جهانی را به حمایت از تیم‌های پزشکی و مراکز درمانی در نوار غزه فراخواند.

به گزارش ایرنا ، کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ می ۲۰۲۴) به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید و ارتش این رژیم از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرد و بدین ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمام مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه فلسطینیان غزه را به روی جهان بست.

این عملیات تنها ساعاتی پس از آن آغاز شد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که پیشنهاد آتش بس مصر و قطر را پذیرفته است؛ اما اسرائیل ادعا کرد که این پیشنهاد خواسته‌های ضروری این رژیم را تامین نمی‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha