محسن رضایی: جوانان مسئول اجرای بیانیه گام دوم انقلاب هستند

تهران- ایرنا- دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با بیان اینکه اصل موضوع و مخاطبان اصلی بیانیه گام دوم انقلاب جوانان کشور هستند، گفت: جوانان باید احساس مسئولیت بیشتری نسبت به این بیانیه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محسن رضایی در نشست فراکسیون گام دوم انقلاب که امروز - دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه - در محل مجموعه شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد، بیان داشت: مشابه بیانیه گام دوم انقلاب را در زمان مرحوم امام (ره) هم داشتیم مثل منشور روحانیت که خیلی مساله مهمی بود و در اصلاح دیدگاه‌های مختلف نسبت به روحانیت توانست روشنگری و تبیین دقیقی از نقش روحانیت در نظام سیاسی و اداره کشور در ارتباط با مردم، ارزش های انقلاب و نقش روحانیت داشته باشد و در زمان خود بیانیه مهمی بود.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: این بیانیه در زمان رهبر انقلاب، بیانیه بسیار مهمی است ارتباط این بیانیه با جوانان مجلس به دو دلیل مهم است اولا موضوع این بیانیه، آینده کشور و انقلاب است و با جوان های کشور مرتبط است و نمایندگان جوان مجلس هم از این بُعد در تحقق این بیانیه نقش مهمی دارند.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا یادآورشد: اصل موضوع و مخاطبان اصلی این بیانیه جوانان کشور هستند و باید احساس مسئولیت بیشتری نسبت به این بیانیه داشته باشند.

رضایی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب بسیار مهم است و جوانان مجلس و جوانان کشور  در تحقق این بیانیه می توانند اثرگذار شوند. چرا که بیانیه از انسجام کافی برخوردار است و آمادگی کافی برای تحقق آرمان های کشور وجود دارد.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا افزود: در این بیانیه کلیدواژه مهمی وجود دارد که کمتر به آن‌ توجه شده و آن نظریه نظام انقلاب است که نظریه ابدی است و تحولات و انقلاب هایی که صورت می گیرد از درون همین نظام است.

وی تاکید کرد: در بخش نخست حکمرانی باید اقدامات دولت در بخش های مختلف دقیق و درست پیش رود که این موضوع در امنیت و حکمرانی دفاعی انجام شده و در بخش اقتصادی هم باید این موضوع محقق شود.

وی تاکید کرد: برای گرفتن تصدی گری از دولت و مشارکت دادن مردم در اقتصاد باید آسیب شناسی شود و جوانان مجلس باید این موضوع را پیگیری و نظارت کنند. همچنین در تمرکز گرایی اداره کشور ضروری است مجلس اداره کشور را از وزراتخانه ها به استان ها بدهد.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا حکمرانی در بخش اقتصاد را ناهماهنگ عنوان کرد و گفت: شعارهای زیادی وجود دارد ولی ناهماهنگی های ساختاری به ویژه در حکمرانی اقتصادی دیده می شود که رفع این ناهماهنگی سبب افزایش کارآمدی نظام و رشد اقتصادی خواهد شد.

رضایی با اشاره به وظایف شورای عالی اقتصادی گفت: این شورا ۲  وظیفه دارد که نخست رسیدگی به مسائل فوری و تصمیم گیری ها درباره آنهاست که اگر این موضوع انجام نشود به کشور آسیب می زند. دوم اینکه رسیدگی به ساختار بودجه است که در مواردی این مسائل در شورای عالی اقتصادی انجام شده است. چرا که در حقیقت هدف شورای عالی اقتصادی، سرعت بخشی به قوانین است و مجرای اصلی آن خود مجلس است.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha