۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۵۹
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85475249
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ مرکز شبانه روزی خرید گندم و کلزا در شوش و کرخه راه اندازی شد

دزفول - ایرنا - مدیر تعاون روستایی شوش گفت: ۶ مرکز شبانه روزی برای خرید گندم و کلزای مازاد کشاورزان شوش و کرخه راه اندازی شده است.

هومن سپهوند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این مراکز خرید تضمینی گندم تا پایان فصل برداشت فعال هستند، افزود: خرید محصولات کشاورزان از جمله گندم و دانه روغنی کلزا با برنامه ریزی‌های انجام شده بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

وی، شوش را یکی از قطب‌های مهم تولید انواع محصولات کشاورزی در کشور دانست و بیان کرد: بازدیدها از مراکز خرید گندم در این شهرستان طی روزهای اخیر افزایش یافته است تا روند خرید این محصولات بدون کمترین اختلال تا پایان فصل برداشت ادامه داشته باشد.

مدیر تعاون روستایی شوش با بیان اینکه پیش بینی می‌شود با توجه به نزول رحمت الهی و کیفیت مناسب مزارع، سال زراعی خوبی برای کشاورزان باشد، گفت: ۹۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شوش و کرخه تاکنون برای محصول گندم در سامانه کشت قراردادی در سال زراعی جاری ثبت شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر خرید تضمینی در قراردادها هزینه حمل و بیمه محصول نیز تعیین شده است که این کار کمکی مهمی به کشاورزان می‌کند.

سپهوند با اشاره به آغاز واریز پول گندمکاران کشور از روز گذشته اظهارکرد: پیگیری لازم برای سرعت بخشی به واریز پول گندمکاران شوش و کرخه در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، آمار تجمیعی برداشت گندم در شهرستان‌های شوش و کرخه در سال زراعی گذشته رکورد ۲۶۰ هزار تن را ثبت کرد که این میزان، بالاترین آمار برداشت این محصول راهبردی در کشور است.

سالانه یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در شهرستان شوش تولید می‌شود. شوش همواره جزو رتبه‌های نخست کشور در تولید کلزا است.

۴۱ هزار هکتار گندم، ۱۱ هزار هکتار کلزا، ۱۱ هزار هکتار چغندرقند، ۱۱ هزار هکتار نیشکر و یک هزار هکتار صیفی جات در شوش کشت می‌شود.

شهرستان کرخه یکی از شهرستان‌های استان خوزستان و مرکز این شهرستان، شهر الوان است. این شهرستان در آذرماه ۱۳۹۹ از شهرستان شوش جدا و مستقل شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha