معاون استاندار: ۲ هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر در کرمانشاه جمع آوری شد
عکس آرشیوی است

کرمانشاه - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت: در سال گذشته حدود ۲ هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر از سطح استان جمع آوری و به کمپ های ماده ۱۶ انتقال یافتند.

به گزارش ایرنا، علی شعبانی روز دوشنبه در یک نشست خبری با محوریت مسایل اجتماعی و فرهنگی با اصحاب رسانه افزود: براساس برآوردهای انجام شده حدود پنج هزار معتاد متجاهر در استان وجود دارد که سال گذشته موفق شدیم از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ معتاد را ساماندهی کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به تاکیدات مقام معطم رهبری مبنی بر اهتمام بیشتر مسوولان نسبت به رسیدگی به آسیب های اجتماعی در جامعه به ویژه اعتیاد، استانداری کرمانشاه نیز نسبت به جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در این استان از سال گذشته به طور جدی وارد عمل شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه برای رفع ساختن مشکل آسیب های اجتماعی به زیرساخت هایی نیاز است که در گذشته در این استان وجود نداشت یادآور شد: سال گذشته براساس تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای که بین استانداری، بهزیستی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه منعقد شد ساماندهی معتادان متجاهر استان آغاز شد.

شعبانی ادامه داد: در همین راستا اردوگاهی با عنوان اردوگاه صیانت در شهرستان کنگاور به مساحت ۲۵ هکتار در نظر گرفته شد تا معتادانی که وارد کمپ ماده ۱۶ می شوند پس از بازپروری و بهبود کامل به این اردوگاه انتقال و در آن مشغول به یادگیری مشاغل مختلف کرده و در پایان به عنوان یک فرد مفید به جامعه بازگردانده شوند.

وی افزود: برای ایجاد و تجهیز این اردوگاه اعتبارات خوبی از سوی وزارت کشور اختصاص یافته که بر همین اساس پیش بینی شده امسال کارگاه های آن با همکاری چند ارگان و نهاد دیگر در این اردوگاه به پایان رسیده و تنها برای استان کرمانشاه مورد استفاده قرار گیرد.

شعبانی با بیان اینکه متولی اصلی ایجاد این اردوگاه بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر استان است اظهار کرد: هم اکنون ۱۰۰ نفر از معتادان بهبود یافته که در زمینه های مختلف قادر به کار هستند در این اردوگاه در حال فعالیت و آماده ساختن کارگاه های آن هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با اظهار نگرانی از پایین آمدن سن اعتیاد در استان گفت: این معضل اجتماعی متاسفانه از سن نوجوانانی تا افراد ۷۰ ساله را در استان درگیر خود کرده است که برای خارج شدن از این وضعیت علاوه بر اقدامات دولتی به مشارکت های مردمی نیز نیاز است.

وی با بیان اینکه برای استان کرمانشاه سالانه ظرفیت ۳۲۰ معتاد تعریف شده است افزود: با تلاش های استاندار کرمانشاه خوشبختانه اعتبارات خوبی از سوی وزارت نفت و وزارت کشور در این زمینه به استان اختصاص یافت.

۳۶ محله حاشیه نشین در کرمانشاه وجود دارد

شعبانی در زمینه ساماندهی محلات حاشیه نشین شهر کرمانشاه به عنوان یکی از کانون های آسیب های اجتماعی نیز افزود: در حال حاضر ۳۶ محله حاشیه نشین در این شهر وجود دارد که شدت بروز آسیب های اجتماعی در آنها متفاوت است.

وی تاکید کرد: در این راستا ساماندهی این محلات که بسیاری از منازل مسکونی آن تبدیل به پاتوق هایی برای مصرف مواد مخدر شده بود در اولویت قرار گرفته و در همین راستا سال گذشته ۱۵۰ واحد از این منازل تخریب شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت: در یکی از این محلات که مشکلات آن بیشتر از سایر محلات دیگر بود ایجاد یک مکان فرهنگی بزرگ به عنوان مرکزی برای بهبود شرایط این محله پیش بینی شد که هم اکنون در حال احداث این مرکز هستیم.

شهرداری کرمانشاه به وظایف خود در قبال کودکان کار عمل نکرده است

شعبانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود معضل کودکان کار و خیابانی در شهر کرمانشاه نیز اظهار کرد: متاسفانه در این حوزه شهرداری کرمانشاه به وظایف خود عمل نکرده است.

وی افزود: ساماندهی وضعیت این کودکان برعهده بهزیستی و شهرداری است که در این راستا بهزیستی تلاش خود را انجام داده است ولی به تنهایی این ارگان قادر به ساماندهی این معضل نخواهد بود.

تکدی گری در کرمانشاه کاملا سازمان یافته است

وی همچنین از تکدی گری به عنوان یکی دیگر از آسیب های اجتماعی یاد کرد و گفت: این معضل اجتماعی در حال حاضر در شهر کرمانشاه کاملا سازمان یافته شده است.

شعبانی با تاکید بر این که با دستورالعمل و بخشنامه برای حل آسیب های اجتماعی نمی توان اقدامی انجام داد اضافه کرد: در این راستا برای حل مشکلات اجتماعی به مشارکت موثر مردم نیاز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha