۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۰
کد خبرنگار: 3181
کد خبر: 85475218
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

برگزاری رویداد «هزار و یک‌ شب» برای دانشجویان تئاتر/ «بکت» به نوفل‌لوشاتو می‌رود

تهران- ایرنا- پردیس تئاتر شهرزاد با هدف ایجاد فضایی متفاوت و معرفی آثار ارزشمند دانشجویان و هنرمندان جوان رویداد «هزارویک‌شب شهرزاد» را برگزار می‌کند. اجرای «بکت» در عمارت نوفل‌لوشاتو و انتشار عملکرد تماشاخانه‌ ایرانشهر در سال ۱۴۰۲‌ از دیگر خبرهای تئاتر است.

به گزارش ایرنا، هزار و یک‌شب آمادگی دارد با ایجاد فضایی مناسب جهت شناسایی استعدادهای ویژه هنری، از اوایل خردادماه سال جاری با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی این رویداد را برگزار کند. دانشجویان و هنرجویان کلیه رشته‌های هنری و گروه‌های تئاتری می‌توانند در این رویداد حضور فعال داشته باشند.

تک اجراهای دانشجویی و یا اجراهای محدود با شرایط و سانس‌های ویژه، اجرای موسیقی، جلسات نقد و بررسی نمایش‌های در حال اجرا، دیدن تحلیل و نقد و بررسی نمایش‌ها و فیلم تئاترهای شاخص با حضور اساتید برجسته سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی، موسیقی و ادبیات، برگزاری کارگاه‌های ایده تا اجرا درزمینه های نمایشنامه‌نویسی، بازیگری،کارگردانی و دو دوره ویژه ی مستر کلاس پرفورمنس آرت و مستر کلاس تئاتر دیجیتال از جمله برنامه‌های این رویداد است.

این رویداد در اولین گام خود مستر کلاس پرفورمنس آرت علی اتحاد، از هنرمندان برجسته معاصر این حوزه را برگزار می کند. این کارگاه آموزشی بیست‌ساعته به‌مثابه یک کمپ آموزشی خواهد بود. شرکت‌کنندگان در این دوره با وجوه مختلف پرفورمنس-آرت آشنا خواهند شد که با همکاری آکادمی آکتور و پردیس تئاتر شهرزاد از اول خردادماه برگزار خواهد شد.

نمایشنامه خوانی «از انتهای زمستان تا ابتدای بهار»

نمایش از انتهای زمستان تا ابتدای بهار به نویسندگی محمد مرادی‌فر و تهیه کنندگی زهرا تات و کارگردانی رضا مقدمی در پردیس تئاتر شهرزاد نمایشنامه خوانی می‌شود.

رضا مقدمی کارگردان این نمایش گفت: پس از سال‌ها این اولین بار است که در نمایشی که خودم کارگردانش هستم قرار است ایفای نقشی هم به عنوان بازیگر داشته باشم.

زهرا تات، پیمان زناج، علی سلطانی، فرانک کسبی و شیوا فرشادی به عنوان بازیگر در این نمایش ایفای نقش خواهند کرد.

دستیار کارگردان و برنامه ریز آمیتیس مدق و عکاس مهدی تاجیک است. این نمایش روز ۱۹ خرداد در پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه خواهد رفت.

«بکت» به عمارت نوفل‌لوشاتو می‌رود

نمایش «آخرین داستان بکت» به نویسندگی و کارگردانی افشین قاسمی در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌رود.

«آخرین داستان بکت» به نویسندگی و کارگردانی افشین قاسمی از امروز، دوشنبه ۲۴ اردیبهشت به مدت بیست شب ساعت ۱۹:۱۵ میزبان علاقه‌مندان می‌شود.

برگزاری رویداد «هزار و یک‌ شب» برای دانشجویان تئاتر/ «بکت» به نوفل‌لوشاتو می‌رود

در خلاصه داستان نمایش «آخرین داستان بکت» آمده است: « مرد کارتن خوابی که مترجم و نویسنده ناشناخته ای است، درگیر یکی از داستانهای ساموئل بکت می شود…»

سامان علیزاده ، افشین قاسمی، گلناز عیدی ، رضا کندی و علی شهبازی در این نمایش حضور دارند.

دیگر عوامل اجرای این نمایش عبارت‌اند از: دستیار کارگردان: آوا محمودی، روابط‌عمومی: علیرضا زمانی، طراح لباس: حنا شریف‌پور، مدیر صحنه: نازنین پهلوان‌زاده عکاس: هستی احمدی، مدیر هماهنگی و اجرای: فرحناز رضایی، طراح پوستر و بروشور: افشین قاسمی، طراحی صحنه و ساخت تیزر: گروه هنری آوای ققنوس

عملکرد تماشاخانه‌ ایرانشهر در سال ۱۴۰۲‌

گزارش مصوری‌ از عملکرد تماشاخانه‌ ایرانشهر در سال ۱۴۰۲‌ در قالب کاتالوگی ۷۲ صفحه‌ای منتشر شد.

گزارش مصوری از کلیه‌ نمایش‌های اجراشده در سالن‌های استاد سمندریان‌ و ناظرزاده‌ کرمانی تماشاخانه ایرانشهر که حاوی اطلاعات مربوط به معرفی گروه‌های نمایشی و آمار مخاطبان هرکدام از اجراهاست، در قالب کاتالوگی دیجیتال و در ۷۲ صفحه‌ منتشر شد.

برگزاری رویداد «هزار و یک‌ شب» برای دانشجویان تئاتر/ «بکت» به نوفل‌لوشاتو می‌رود

بر اساس این گزارش مصور، تماشاخانه‌ ایرانشهر در سال ۱۴۰۲ میزبان ۲۹ گروه نمایشی و بیش از ۱۱۰ هزار مخاطب بوده‌ است.

ساخت و تجهیز پلاتوی تمرین‌ ایرانشهر، بازسازی دفتر روابط عمومی و تعریف جایگاه ویژه‌ مهمانان‌ تماشاخانه، اصلاح ساختار اداری و توسعه‌ امکانات فنی سالن‌ها از دیگر اقدامات مدیریت تماشاخانه‌ ایرانشهر در سال ۱۴۰۲ به‌حساب می‌آید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha