۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۱۸
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85475155
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روند صدور مجوز شرکت‌های کارگزار ترابری دریایی در بوشهر تسهیل شد

بوشهر-ایرنا- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: صدور مجوز شرکت‌های کارگزار ترابری دریایی در این استان با تدوین آیین نامه جدید کسب و کارهای تخصصی حوزه بنادر و دریانوردی تسهیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد شکیبی‌نسب روز دوشنبه در نشست با شرکت های کارگزار ترابری دریایی اظهار کرد: بندر بوشهر در سال گذشته با تخلیه و بارگیری چهار میلیون و ۸۸۶ هزار تن کالای عمومی شاهد رشد ۱۱ درصدی در مقایسه با سال ۱۴۰۱ بوده که در این راستا از فعالیت شرکت های کارگزار ترابری دریایی به واسطه داشتن نقش موثر در این عرصه قدردانی می شود.

وی افزود: در حوزه شرکت های کارگزار ترابری دریایی بنادر استان بوشهر تاکنون ۱۳ مجوز فعالیت در آن حوزه صادر شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در آیین نامه تشکیل سازمان بنادر وظایفی ۲۵ گانه برای سازمان بنادر و دریانوردی تکلیف کرده که عمده آنها برون سپاری شده و بخشی زیادی از آن نیز توسط شرکت های کارگزاری ترابری دریایی انجام می شود.

شکیبی‌نسب نقش شرکت های کارگز ترابری دریایی در بخش حمل و نقل دریایی را حائز اهمیت دانست و گفت: سازمان بنادر و دریانوردی نهادی بین المللی بوده و شرکت های کارگزار ترابری دریایی به نیابت از سازمان بنادر و دریانوردی در وظایف ۲۵ گانه نقشی بسیار مهم و کلیدی بر عهده دارند.

وی عنوان کرد: در رعایت مسائل مختلف ایمنی، بهداشت، محیط زیست، نرم تخلیه و بارگیری، بهره وری اسکله، کیفیت انجام کار، دقت در کار تخلیه و بارگیری نقش شرکت های کارگزار ترابری دریایی بی بدیل هست.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یادآور شد: اکنون از لحاظ وزنی ۹۰ درصد تجارت بین المللی کشور و ۷۵ درصد به لحاظ ارزشی از طریق حمل و نقل دریایی انجام می شود که این حجم فعالیت نشان از نقش کلیدی شرکت های کارگزار ترابری دریایی در حوزه حمل و نقل دریایی است.

وی ادامه داد: به طور قطع در حوزه شرکت های کارگزار ترابری دریایی انتظار و توقع هایی نیز وجود دارد که باید با هم اندیشی با فعالان این عرصه حل و فصل شود.

شکیبی‌نسب بیان کرد: در بحث بهره وری اسکه‌ها با توجه به محدودیت زیرساخت ها در بنادر، باید به استاندارهای تخلیه و بارگیری توجه شود.

وی یادآور شد: بندر بوشهر در پنج سال متوالی رتبه برتر ایمنی کسب کرده که این حاصل تلاش در حوزه های مختلف از جمله توجه خاص شرکت ها به رعایت مسایل ایمنی است و در این زمینه می طلبد در رعایت شاخص های ارزیابی بنادر اهتمام و تلاش جدی صورت گیرد.

*آیین نامه جدید کسب و کارهای تخصصی حوزه بنادر و دریانوردی تدوین شد*

رئیس امور کارگزاران دریایی و بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: آیین نامه جدید کسب و کارهای تخصصی حوزه بنادر و دریانوردی براساس نظرات دریافتی از کارگزاران و فعالان این حوزه و با هدف پاسخگویی شایسته به نیازهای جامعه هدف تدوین شده است.

حسین مهرابی افزود: با ابلاغ قانون تسهیل محیط کسب و کار مجوزهای کلیه سازمان های دولتی برای پیدا کردن قابلیت اجرایی باید در مراجع مختلف به تصویب برسد.

وی ادامه داد: بر همین اساس آیین نامه جدید کسب و کارهای تخصصی حوزه بنادر و دریانوردی اسفندماه سال گذشته در هیات مقررات زدایی مصوب شده و در حال بارگذاری در درگاه ملی است.

رئیس امور کارگزاران دریایی و بندری سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: نخستین تغییر شکل گرفته در آیین نامه جدید کسب و کارهای تخصصی حوزه بنادر و دریانوردی تسهیل در فرایند اخذ مجوز برای شرکت های حوزه سازمان بنادر و دریانوردی است.

وی عنوان کرد: در بندر بوشهر یک سری مجوزها مانند خدمات فنی و پشتیبانی کانتینر، بارشماری، تدارکات کشتی و غواصی تک عددی است که باید برای توسعه آن اهتمام لازم انجام شود.

مهرابی اظهار کرد: با این وجود در حوزه سوخت رسانی بندر بوشهر شمار مجوزها در مقایسه با سایر بنادر کشور مطلوب و پررنگ است که این مهم باید در سایر حوزه ها نیز شکل بگیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha