مساله جمعیت در آینده جامعه مهم است/ضرورت ورود هنرمندان به عرصه‌های اجتماعی

تهران - ایرنا - هنرمند برجسته تجسمی گفت: یک هنرمند باید مراقب باشد در مسائلی ورود کند که آنها در جامعه اثرگذار هستند، مساله جمعیت در این عرصه خیلی با اهمیت است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دومین جایزه ملی جوانی جمعیت دکتر حسن روح الامین که به تازگی نشان درجه یک هنری دریافت کرده، درباره اهمیت فعالیت هنرمندان در عرصه های اجتماعی چون مساله جمعیت افزود: هر موضوعی که در جامعه باعث اصلاح و هدایت افراد شود، قطعا می تواند سوژه ای برای هنرمند باشد تا در جامعه خود اثرگذار باشد ، مساله جمعیت هم از این دست سوژه ها است.

وی اظهارداشت: منتها برخی سوژه های اجتماعی هستند که شاید جامعه را هم درگیر کنند اما نمی تواند باعث شود که یک هنرمند ایده ای به ذهنش برسد یا اینکه در جامعه ای اثری بگذارد، سوژه و موضوعی که باعث رشد جامعه شود می تواند مورد توجه هنرمند قرار بگیرد.

مسئله جمعیت در آینده جامعه مهم است/ضرورت ورود هنرمندان به عرصه‌های اجتماعی


این هنرمند دامه داد: حتی ما خیلی موضوعات مهم در جامعه داریم که نمی توانند به هنرمند ایده بدهند، این هم خیلی مهم است که چطور و چه زمانی و با چه شرایطی به هنرمند کاری پیشنهاد شود و یا اینکه چیزی به ذهن او برسد.

روح الامین گفت: هنرمند باید حواسش جمع باشد که تقویم حوادث جامعه نشود، مثلا فلان فردی در جایی زمین خورده یا بنزین گران شده، اینها ارزش و اهمیت خبری ندارند. برخی موضوعات مثل همین بحث جوانی جمعیت می توانند سوژه های خوبی برای هنرمندان باشند.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش های خانواده،رسانه،سازمان های مردم نهاد ، دستگاهای اجرایی،شرکت ها و موسسات خصوصی ،مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.


علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت jameyat.ir مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha