ثبت قرارداد در سامانه «خودنویس» از ۳۰۰ هزار مورد عبور کرد

تهران- ایرنا- مدیر سامانه خودنویس (نسخه جدید سامانه ثبت قراردادهای معاملات املاک و مستغلات)، میزان ثبت قراردادهای اجاره در این سامانه را بیش از ۳۰۰ هزار مورد عنوان کرد.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «مهدی ساسانی» اظهار داشت: تعداد قراردادهای ثبت شده در نسخه قدیمی سامانه ثبت قراردادهای معاملات املاک و مستغلات (ایران املاک) طی ۵۰ روز ابتدایی سال۱۴۰۲ به میزان ۱۱۷ هزار و ۸۸۱ قرارداد ثبت شد.بود.

وی با مقایسه میزان استقبال از سامانه خودنویس نسبت به سامانه ثبت قراردادهای معاملات املاک و مستغلات، توضیح داد: این در حالی است که قراردادهای ثبت شده در نسخه جدید سامانه ثبت قراردادهای معاملات املاک و مستغلات (خودنویس) طی ۵۰ روز ابتدایی سال۱۴۰۳ به تعداد ۱۶۶ هزار و ۲۶۳ مورد رسیده است.

گفتنی است، سامانه خودنویس از خرداد ۱۴۰۲ در اختیار عموم مردم بوده است و به مرور انواع معاملات اجاره روی سامانه بارگذاری و رفع اشکال شد. همچنین، ۲۱ بهمن سال گذشته نیز دسترسی مشاوران املاک تهران به سامانه قدیم (سامانه املاک و مستغلات) حذف شد و هم‌اکنون مشاوران املاک برای ثبت قراردادهای اجاره باید به سامانه جدید (سامانه خودنویس) مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha