کتابخانه مرکزی اردبیل نیازمند بازطراحی است

اردبیل - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: کتابخانه مرکزی اردبیل به باز طراحی اساسی نیاز دارد تا خدمات دهی آن طبق استانداردها افزایش یابد و هزینه این عملیات حدود ۱۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

پروانه رضا قلیزاده روز دوشنبه در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر از ۵۰ نوع خدمت تعریف شده در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، حدود ۳۰ نوع خدمت در کتابخانه مرکزی اردبیل به اعضا و مراجعه‌کنندگان ارائه می‌شود که در صورت باز طراحی این کتابخانه، میزان و سطح خدمات آن افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی اردبیل جزو نخستین کتابخانه‌های کشور است، گفت: در بازطراحی این کتابخانه باید بخش های مربوط به ارائه خدمات به سالمندان، نابینایان، ناشنوایان پیش بینی شده و بخش کتاب صوتی آن توسعه یابد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی اردبیل تصریح کرد: با توجه به مرکزیت این مجموعه و قرار گرفتن در جوار منطقه گردشگری شورابیل اردبیل، بازطراحی کتابخانه مرکزی از ضروریات است.

رضاقلیزاده همچنین از برگزاری برنامه آموزش کتابداران کشور خبر داد و گفت: این برنامه آموزشی کلان تابستان امسال به میزبانی اردبیل برگزار خواهد شد و از نظر فرهنگی و علمی و ارتقا خدمات رسانی کتابخانه‌ها رویداد مهمی در استان اردبیل رخ خواهد داد.

کتابخانه مرکزی اردبیل نیازمند بازطراحی است

گروه‌های مردمی مروج کتاب تشکیل می‌شود

وی به تشکیل گروه‌های مردمی برای مطالعه و ترویج کتابخوانی در اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: بسیاری از این رخدادهای مبارک در عرصه‌های فرهنگی رسانه‌ای نمی‌شود اما جای خوشبختی است که گروه‌هایی از بانوان علاقه‌مند به حوزه کتاب و مطالعه طبق برنامه گرد هم می‌آیند و با برگزاری نشست‌های کتابخوان برای ترویج فرهنگ مطالعه در استان تلاش می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از فعال بودن ۶۶ باب کتابخانه نهاد کتابخانه‌های عمومی و فعالیت ۱۷ باب کتابخانه مشارکتی در مجموع با ۲۹ هزار و ۵۲۵ متر مربع مساحت در این استان خبر داد.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha