۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۲۲
کد خبرنگار: 2211
کد خبر: 85474982
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح اقدام مشترک برای خروج منطقه زیلایی از محرومیت به کجا رسید؟

یاسوج - ایرنا – مسوولان اجرایی دولت سیزدهم در کهگیلویه وبویراحمد پارسال تصمیم گرفتند برای خروج منطقه محروم بخش زیلایی در شهرستان مارگون از محرومیت با طرح اقدام مشترک و با همکاری بین بخشی و همچنین مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اقدام های راهگشا برای توسعه و آبادانی این دهستان را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش ایرنا، در این طرح ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه منطقه محروم زیلایی پیش بینی شده که نیمی از این سرمایه گذاری را ستاد فرمانی امام خمینی(ره) برعهده گرفته و بقیه تامین اعتبار در این خصوص را دستگاه های اجرایی شهرستان مارگون قبول کردند.


دستگاه های اجرایی از جمله شرکت های آب و فاضلاب،توزیع برق،نوسازی مدارس، ورزش و امور جوانان، راهداری و حمل نقل جاده ای، جهاد کشاورزی، کتابخانه های عمومی، امور عشایر، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مشارکت دارند.

براساس برنامه ریزی صورت گرفته با این اعتبار قرار است عملیات احداث ساخت سالن های ورزشی، خانه بهداشت، راهدارخانه، کانال های آبیاری مزارع، سیل بند، ترمیم و آسفالت جاده روستایی، آبرسانی، روشنایی معابر روستایی، خانه عالم، تعمیر مساجد انجام گیرد.


دهستان زیلایی از توابع شهرستان مارگون که با جمعیتی حدود ۱۰ هزار نفر دارای ۵۸ روستاست و در فاصله ۱۵۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد واقع شده در ابتدای دولت سیزدهم از کمترین امکانات زیرساختی بهره مند بود به همین دلیل توسعه این منطقه محروم در کانون توجه مسوولان قرار گرفت.

بخش های انجام شده طرح اقدام مشترک


فرماندار مارگون گفت: روشنایی معابر همه روستاهای بخش زیلایی نخستین ثمره طرح اقدام مشترک برای ساکنان این منطقه بوده که باعث رفاه حال آنان شده است.

طرح اقدام مشترک برای خروج منطقه زیلایی از محرومیت به کجا رسید؟


مختار اندرخور تاکید کرد: احداث کانال هدایت آب به مزارع و شالیزارهای روستاهای زیرنا،پونه و مورزرد دومین گام برای توسعه این منطقه بوده که افزون بر افزایش درآمد ساکنان به افزایش تولید ملی نیز کمک کرده است.


وی تاکید کرد:احداث سیل بند روستای برد پهن از دیگر طرح های اجرا شده در قالب طرح اقدام مشترک بوده است.


فرماندار مارگون تصریح کرد: بقیه طرح های پیش بینی شده در راستای تحقق طرح اقدام مشترک نیز در حال انجام مناقصه است.


اندرخور با یادآوری اینکه نیمی از اعتبارپیش بینی شده در طرح اقدام مشترک سهم ستاد فرمانی امام خمینی (ره) که این منابع مالی تامین شده ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال جاری شاهد اقدام های خوبی برای تحقق توسعه منطقه محروم زیلایی باشیم.


وی با بیان این نکته که ۱۴۰ میلیارد ریال از اعتبارات پیش بینی شده به ببهود زیرساخت های آب آشامیدنی اختصاص دارد تاکیدکرد: امید میرود تا با تحقق این اعتبارات اقدام های ارزنده ای برای ساخت مخازن ذخیره آب و همچنین اصلاح شبکه فرسوده این منطقه برداشته شود.


وی با اشاره به اینکه ۱۵ میلیارد ریال از اعتبارات طرح اقدام مشترک نیز برای تکمیل ۲ سالن ورزشی در منطقه زیلایی پیش بینی شده و این طرح ها ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ابراز امیدواری کرد: با جذب این اعتبار بخش های باقی مانده این طرح ها تکمیل و زیرساخت های مذکور بهره برداری شود.

اقدام مشترک دستگاه های اجرایی برای توسعه مناطق محروم و روستایی گامی ارزشمند است که پیشرفت و آبادانی این نقاط را شتاب می بخشد اما از دستگاه های اجرایی متولی انتظار میرود تا برای انجام به موقع آن تلاش بیشتری صورت گیرد.

دیگر اقدام های دولت سیزدهم برای توسعه بخش زیلایی


فرماندار مارگون خاطرنشان کرد: ساخت ساختمان پزشکان از اقدام های خوب دولت برای استقرار متخصصان و بهبود زیرساخت های درمانی در منطقه زیلایی بوده که این طرح با چهار میلیارد ریال اعتبار ایجاد شده است.

طرح اقدام مشترک برای خروج منطقه زیلایی از محرومیت به کجا رسید؟


اندرخور تاکید کرد: آغاز عملیات اجرایی کتابخانه روستای بردپهن زیلایی که ۱۸ میلیارد ریال در دولت سیزدهم برای آن اختصاص یافت از دیگر اقدام های دولت برای تقویت زیرساخت های این منطقه محروم بوده است که اکنون ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


وی خاطرنشان کرد:همچنین اخذ مجوز ساختمان اورژانس جاده ای و ساخت سه زمین چمن مصنوعی در دولت سیزدهم در منطقه زیلایی انجام گرفته است.

بخشدار منطقه زیلایی گفت: گازرسانی به روستاهای سختگذر این بخش مهمترین خدمت دولت سیزدهم است.

محسن عصمتی تاکید کرد: طرح گاز رسانی منطقه زیلایب به طول ۱۶۲ کیلومتر هم اکنون در آخرین نقطه در حال اجرای خط انتقال است و امید می رود امسال با نصب انشعاب ها بهره برداری شود.

وی تصریح کرد: فاز نخست این طرح از اردیبهشت سال ۱۴۰۱ آغاز شده و هم اکنون ۹۵ درصد پیشرفت کاری دارد.

وی اعتبار اولیه این طرح را حدود یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: با بهره داری کامل از طرح گازرسانی به زیلایب ۱۰ هزار نفر در بیش از ۵۰ روستای شهرستان مارگون از گاز طبیعی بهره مند می‌شوند.

عصمتی خاطرنشان کرد: این پروژه بزرگ چهار هزار و چهارصد و پنجاه خانوار با جمعیتی بالغ بر ۱۸ هزار نفر را زیر پوشش گازرسانی قرار می دهد. .

مارگون با جمعیتی حدود ۲۱ هزار نفر در فاصله ای حدود ۶۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد واقع گردیده است و حدود ۱۷ هزار نفر از جمعیت این شهرستان جدید روستایی و بالای سه هزار و ۵۰۰ نفر نیز جمعیت شهری دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha