۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۳:۵۷
کد خبر: 85474915
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۲۰۰ هنرمند "موسیقی کر" ایران در شیراز تجلیل شدند

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۳:۵۷
کد خبر: 85474915
۲۰۰ هنرمند "موسیقی کر" ایران در شیراز تجلیل شدند

شیراز - ایرنا - اختتامیه سومین جشنواره موسیقی گروه‌های کر ایران شامگاه یکشنبه ۲۳ اردیبهشت در تالار حافظ شیراز برگزار و شرکت‌کنندگان مورد قدردانی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این آیین گفت: هنرمندان از جای جای کشور ایران به بهانه سومین دوره جشنواره گروه‌های(کرال) کر ایران در شهر اردیبهشتی شیراز گرد هم جمع شدند و به هنرنمایی پرداختند.

موسیقی کرال(گروه کر) به ساخته هایی گفته می شود که توسط آهنگ سازان ایرانی برای آواز گروهی (کر) نوشته شده است.

حمیدرضا قانعی ادامه داد: این رشد و بلوغ و سرزندگی که در آواز و موسیقی کرال دیده می‌شود تجربه کم نظیری بود که در این جشنواره رقم خورد.

وی با بیان اینکه مقدمات برگزاری این جشنواره یک یا دو ماه طول کشید اضافه کرد: شهر شیراز ظرفیت‌های بالایی در عرصه‌ موسیقی و هنرهای مختلف دارد و تمام تلاش خود را برای حمایت از افراد فعال در این عرصه به کار گرفتیم تا به برنامه آنها قدرت و قوت بیشتری ببخشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اظهار کرد: رویدادهای مختلف موسیقیایی در شهر شیراز در حال انجام است و به همت همه هنرمندان کارها به خوبی پیش می‌رود،طی روزهای آینده میزبان ارکستر سمفونیک تاجیکستان در شیراز هستیم که با ارکستر سمفونیک فارس در جوار آرامگاه سعدی و تالار بزرگ حافظ به اجرا می‌پردازند.

مدیر اجرایی این جشنواره نیز گفت: گروه‌های کر شرکت کننده در این جشنواره ارزش و غنای موسیقی شهر و کشور هستند، دو اتفاق بسیار خوب در این دوره از جشنواره‌ برگزاری نشست‌های علمی و پژوهشی بود و امیدواریم بتوانیم ابعاد و بنیه علمی جشنواره را در سال‌های آتی توسعه دهیم.

حسام هوشیار با بیان اینکه شیراز پایتخت هنر و فرهنگ ایران است، ادامه داد: موسیقی ارزشی ما دارد به سمتی می‌رود که باید به دادش رسید، شهر شیراز ظرفیت بالایی در عرصه موسیقی کرال دارد و افراد فعال در این رمینه انگیزه زیادی برای فعالیت دارند.

وی افزود: در تلاش هستیم دوره بعد جشنواره با حضور بیش از ۲۰ گروه برگزار شود.

طیب فقیه دبیر هنری این جشنواره هم گفت: کیفیت فنی جشنواره قابل مقایسه با سال‌های قبل نبود و در این دوره گروه‌ها پیشرفت قابل توجهی داشتند.

در این مراسم با لوح تقدیر و تندیس از شرکت‌کنندگان در این جشنواره تقدیر شد.

تالار حافظ در روزهای شنبه و یکشنبه ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ماه میزبان گروه‌های کرال (آوازی) از اقصی نقاط ایران با مشارکت بیش از ۲۰۰ نفر از هنرمندان عرصه موسیقی بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha