۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۰۹
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85474810
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نائب رییس مجلس : نیاز به مجلسی تحول گرا داریم

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۰۹
کد خبر: 85474810
نائب رییس مجلس : نیاز به مجلسی تحول گرا داریم

کرج  - ایرنا –نائب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: نیاز به مجلسی تحول گرا داریم که با حضور جوانان انقلابی محقق می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام " مجتبی ذوالنوری " یکشنبه شب در جشن شکرانه پیروزی " علی شیرین زاد " منتخب مردم کرج ، اشتهارد و فردیس در دومین مرحله از دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: حماسه بزرگ انتخابات به رغم تمام تلاش سلطه گران که از مدت ها قبل تمام امکانات خود را برای کاهش حضور حداکثری بکار بسته بودند رخ داد .

وی بیان کرد: اما دیدیم که در مرحله اول و دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حماسه ای خیره کننده خلق شد که دراین حماسه پیروز ملت ایران اسلامی بود که با حضور خود باردیگر دشمنان را مایوس ساخت .

ذوالنوری افزود: بنابراین این حضور نیاز به شکرانه دارد واگر برخی هم حضورنداشتند باید درک شوند چراکه نمایندگان راه یافته به مجلس باید اعتمادی که از بین رفته را بازسازی کنند .

مردم باید احساس کنند مجلس در زندگی آنان تاثیردارد

نائب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر به عمق فرمایشات رهبرمعظم انقلاب توجه کنیم باید مجلس به گونه ای باشد که مردم احساس کنند که درزندگی آنان تاثیر دارد بنابراین اگر اعتماد عمومی آسیب دیده باید بازسازی شود و مجلس نماد امید برای مردم باشد .

وی اضافه کرد: مجلس باید دچار تحول شود به گونه ای که در معیشت مردم ، مسکن ،خودرو و اشتغال آنان نقش ایفا کند .

ذوالنوری یاد آورشد: مردم از اول انقلاب تاکنون از کمبودها و نبودها گلایه نداشتند ناراحتی آنان از فساد و تبعیض است بنابراین باید مجلس نقش خود را در فساد ستیزی نشان دهد چراکه اگر مردم احساس کردند ممجلس فساد ستیز است حضور پررنگ تری خواهند داشت .

وی تاکید کرد: مردم نظام اسلامی و انقلاب خود را می خواهند ممکن است به عملکرد کارگزاران یا نماینده مجلس اعتراض کنند بنابراین باید نمایندگانی به مجلس فرستاده شوند که فساد ستیزو اعتقاد به تحول داشته باشند .

نمایندگان منافع ملی را برمنافع شخصی ترجیح دهند

نائب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگانی باید به مجلس راه پیدا کنند که منافع ملی و مردم را بر منافع شخصی و جناحی ترجیح دهند.

وی اضافه کرد: بنابراین امیدواریم که جوانان تازه نفس با عزم و اراده دراین دوره از مجلس نیز وارد شوند که بتوانند مجلسی رقم بزنند تا دل رهبری و مردم را بیش از مجلس گذشته شاد کند .

ذوالنوری با اشاره به اینکه مجلس یازدهم مجلس خوبی بود بیان کرد: مجلس دوازدهم چهارسال وقت دارد که تمرکز بر روی مشکلاتی از قبیل وضعیت خودرو داشته باشد چرا که مردم می خواهند خودروی خوب سوار شوند آیا دولت و مجلس نمی توانند این مشکل را حل کنند ؟

وی دراین بخش ازسخنان که با تکبیر حاضران درجشن همراه بود ادامه داد: وقتی وعده صادق را رهبر دادند به صورت نقطه زن هرجایی از اسراییل را زدیم و وقتی دشمن ضربه شصت ما را دید جرات نکرد دست از پا خطا کند .

نائب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که باید مورد توجه مجلس قرار گیرد مساله مسکن است که هزینه های آن در سبد مردم بسیار بیشتر از حقوق آنان می باشد ایا مجلس و دولت نمی توانند این مشکل را حل کنند ؟ تا امکان تنفسی برای مردم باشد .

وی گفت: مشکل فساد اداری و بانکی نیز داریم که باید در مجلس دوازدهم مدنظر قرار گیرد بنابراین این مشکل که اعتماد مردم را ازبین می برد باید به جد مورد توجه قرار گیرد چراکه نمایندگانی درست و حسابی می خواهد و با توجه به حضور عزیزان با اراده و مصمم در مجلس دوازدهم امیدواریم شاهد تحولاتی باشیم .

قوانین خوبی در مجلس یازدهم داشتیم

وی یاد آورشد: قوانین خوبی درمجلس یازدهم داشتیم قوانینی که با تلاش دولت امیدواریم منجر به حل مشکلات شود .

نائب رییس مجلس شورای اسلامی بخش دیگری از مشکلات کشور را درنتیجه تحریم دانست و افزود: مشکلات دراین بخش را به چند دسته باید تقسیم کرد، دسته اول مشکلاتی که تحریم متوجه آن نبوده و مزیت رقابتی دراین زمینه داشتیم و حتی دردنیا اول بودیم ما به واسطه بی برنامه بودن و سوء مدیریت مشکل ساز شده است .

وی گفت: نباید این مشکلات را پشت دیوار تحریم مخفی کرد اما در دسته دوم مشکلاتی که تحریم متوجه آنها بوده و عمده مسایل کشور است که با تلاش های صورت گرفته بسیاری از تحریم ها دور زده شده یا خنثی شده است .

ذوالنوری اضافه کرد: دسته سوم تحریم هایی که دشمن متمرکز برروی آن بوده مانند هوا ، فضا ، هسته ای و تجهیزات دفاعی اما پیشرفت ایران اسلامی دراین زمینه ها دنیا را متحیر کرده ودشمنان اقرار به پیشرفت کشور دارند .

وی تاکید کرد: چرا دراین دسته از تحریم ها مشکل نداریم اما درجاهایی که تحریم متوجه آنها نبوده مشکل داریم به این دلیل است که در تحریم های هسته ای و مانند آن فیش های حقوقی بالا ، نورچشمی بازی ، آقازادگی ، فساد و رانت خوداری نبوده و این امور دست افرادی ولایی بوده که عشق انقلاب را داشته اند .

نائب رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروز هم راه درمان کشور با حاکمیت این ارزش ها است هرجایی که تعالی و پیشرفت است ارزش ها حاکم است .

کرج مشکلات فراوانی دارد

وی درادامه خطاب به " علی شیرین زاد" منتخب مردم کرج ،اشتهارد و فردیس در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان کرج به رغم نزدیکی به تهران مشکلات وعقب ماندگی های بسیاری دارد .

ذوالنوری ادامه داد: بنابراین این شهرستان نیاز به کار جدی دارد ومجلس شورای اسلامی همراهی لازم را برای آبادانی هرچه بیشترآن خواهد داشت .

ستاد انتخابات کشور روز شنبه ۲۲ اردیبهشت اعلام کرد: از مجموع ۹۴هزار و ۹۶۸ رای صحیح ماخوذه علی شیرین زاد با ۴۸ هزار و ۳۱۶ رای ، منتخب مردم حوزه انتخابیه کرج ، فردیس و اشتهارد در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شد.

در مرحله نخست انتخابات (۱۱ اسفند ۱۴۰۲) از مجموع سه کرسی نمایندگی استان البرز در مجلس، تکلیف ۲ کرسی مشخص شد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان ۱۱ اسفند ماه سال گذشته برگزار شد که بر اساس آمار نهایی انتخابات از مجموع ٣٤١هزار و ٥١٨ رای از آراء صحیح صندوق ها، "علیرضا عباسی" با ١٠٨ هزار و ٢٤١ رای به عنوان یکی از نمایندگان مردم حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد به مجلس راه یافت.

بر این اساس "علی شیرین زاد" با کسب ٥٥ هزار و ٢٣ رای و " مصطفی سعیدی سیرایی" با ٤٠ هزار و ٢٣٦ رای در مرحله نخست رای گیری به مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی راه یافتند .

استان البرز دارای سه کرسی در مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری است.

بر این اساس در انتخابات یازدهم اسفند ماه سال گذشته نیز "علی حدادی" با کسب ۲۴ هزار و ۹۰۱ رای از مجموع ۱۱۴هزار و ۶۵۴ رای ماخوذه صحیح، نماینده مردم شهرستانهای غرب استان البرز در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شد.

در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز ۶۴۸ نفر ثبت نام کرده بودند که صلاحیت ۷۵ درصد آنان تایید شده بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha