دولت سیزدهم تحول در برگزاری انتخابات را کلید زد/ شجاعت وزارت کشور قابل تحسین است

تهران- ایرنا- منتخب مجلس دوازدهم با بیان اینکه برگزاری الکترونیکی انتخابات نقطه عطفی در تحول در فرایند برگزاری انتخابات در کشور است، گفت: امیدواریم در آینده برای انتخابات شوراها، ریاست‌جمهوری و مجلس بتوانیم این فرایند را اجرا و روند آن را بهتر انجام دهیم.

پیمان فلسفی در گفت و گو با خبرنگار احزاب ایرنا در ارزیابی خود از برگزاری انتخابات الکترونیکی برای اولین بار در تهران گفت: به اعتقاد من انتخابات امسال مجلس و دور دوم که در تهران به شکل الکترونیکی برگزار شد حرکت ارزشمند و خوبی بود و در نوع خود بی‌نظیر بود.شجاعت وزارت کشور در این زمینه قابل تحسین است.

وی افزود: به جهت اینکه تهران گستردگی خاصی دارد و تعداد واجدین شرایط رای دادن و تعداد صندوق هم زیاد است، بیش از سه هزار و ۴۰۰ صندوق در دور دوم در تهران مستقر بود.

نماینده مجلس دوازدهم بیان کرد: هر چه نقش عوامل انسانی در فرایندهای اینچنینی که گستردگی و پیچیدگی خاص خود را دارد کمتر باشد، خطای انسانی به حداقل می‌رسد و کنترل شرایط بهتر صورت می‌گیرد، وزارت کشور با شجاعت و ابتکار دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم را به صورت الکترونیک برگزار کرد.

انتخابات الکترونیکی خطاهای انسانی به حداقل رساند

فلسفی با بیان اینکه در این دور از انتخابات خطاهای انسانی در محاسبات به حداقل رسید،در شمارش آرا و ورود اطلاعات کمترین انحراف و خطا وجود داشت، عنوان کرد: از طرفی سرعت عمل در این پروسه و فرایندی که طی شد خیلی عالی بود مردم احساس رضایت بیشتری داشتند.

وی ادامه داد: انتخابات الکترونیک با تکنولوژی ایرانی و بومی برگزار شد که ثابت کرد، کارهای بزرگ را می توان با ابتکار، نوآوری و خلاقیت انجام داد و فرایندها را کوچک، زمان را کوتاه و هزینه‌ها را کاهش داد.

نماینده مجلس دوازدهم با بیان اینکه با این تکنولوژی ایرانی و بومی می‌توانیم هزینه نیروی انسانی و خطا در شمارش آرا را کاهش دهیم، اظهار کرد: به اعتقاد من همه اینها از مزایای خیلی خوب و مثبت این روش بود و از وزارت کشور، هیات‌های اجرایی، هیات‌های نظارت و همچنین شورای نگهبان که اجازه داد انتخابات الکترونیک در تهران برگزار شود، تشکر می کنیم.

فلسفی تصریح کرد: این تحول نقطه عطفی در فرایند برگزاری انتخابات در کشور بود و فکر می‌کنم در آینده برای انتخابات شوراها، ریاست جمهوری و مجلس به طور عمومی در کل کشور بتوانیم این فرایند را اجرا و روند آن را بهتر انجام دهیم به عنوان مثال اگر تصویر کاندیداها نیز نمایش داده می‌شد، خیلی بهتر بود.

وی با بیان اینکه در تهران عکس‌ها منتخبین برای رای گیری در دستگاه های الکترونیکی اخذ رای دیده نمی‌شد اما در شهرستان‌هایی که کاندیدای آنها کمتر بودند عکس‌ها هم ظاهر و دیده می‌شد، عنوان کرد: تصاویر منتخبین برای افرادی که سواد ندارند یا ممکن است نامزدی را بصری بشناسند یا لیست را همراهشان نداشتند و می‌خواستند افراد را شناسایی کنند ،کمک کننده است.

اکثریت مردم از روش برگزاری انتخابات الکترونیکی احساس رضایت می‌کنند

نماینده مجلس دوازدهم خاطرنشان کرد: این‌ موارد ایرادهایی مختصری بود که این روش به همراه داشت اما محاسن این روش بسیار بیشتر بود. من تصور می‌کنم که عزیزان ما در وزارت کشور و مجریان قانون انتخابات در این مرحله کار بزرگی انجام دادند ضمن اینکه اکثر مردم هم و از این روش احساس و ابراز رضایت می‌کنند و امیدواریم این قبیل کارهای خوب برای تسهیل امور کشور و مردم در آینده ادامه پیدا کند.

به گزارش ایرنا،مرحله اول دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار و ۲۴۵ نفر راهی خانه ملت شدند که از این تعداد ۱۴ نفر از حوزه انتخابیه تهران به مجلس راه یافتند.

رقابت ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز برای انتخاب ۴۵ نماینده جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - در ۱۵ استان و در ۲۲ حوزه انتخابیه شامل تبریز، شبستان، میانه، پارس‌آباد، سمیرم، لنجان، کرج، تهران، ورامین، بیرجند، مشهد، آبادان، رامهرمز، خدابنده، زنجان، شیراز، مرودشت، خرم‌آباد، قائمشهر، ملایر، کرمانشاه و گنبدکاووس برگزار شد.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، حدود ۱۱ هزار ۵۰۰ شعبه برای مرحله دوم در سراسر کشور در نظر گرفته شده بود و انتخابات در دور دوم در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار شد.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha