۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۳۱
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85474659
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

مدیریت بحران  البرز نسبت به بالا آمدن آب رودخانه ها هشدار داد

کرج - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به پیش بینی هواشناسی درخصوص بارش تندری نسبت به بالا آمدن آب رودخانه ها و مسیل های فصلی در این استان هشدار داد.

"مهدی مهرور" روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از تقویت سامانه بارشی از عصر امروز تا ظهر چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت در منطقه البرز مرکزی است که با توجه به فعالیت تندری و محلی آن رگبار ساعتی شدید و رعد و برق ، پاره ای نقاط تگرگ ، بعضی ساعات وزش باد شدید لحظه ای ، احتمال گردوخاک و کاهش نسبی دما در استان به ویژه در ارتفاعات و مناطق کوهستانی مورد انتظار است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اعلام آماده باش در دستگاه های اجرایی استان در ادامه اثر مخاطره این سامانه را آب گرفتگی معابر و اختلال در ترددهای جاده ای ، ریزش سنگ و رانش کوه ( واریزه ) بالا آمدن آب رودخانه ها و مسیل های فصلی عنوان کرد.

وی گفت: شهروندان البرزی با احتیاط در ترددهای شهری و بین شهری، از توقف و برپایی چادر در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل های فصلی و دامنه کوه ها خودداری کنند.

مهرور، از کوهنوردان خواست از هر گونه صعود به قلل استان پرهیز نمایند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از بهره برداران خواست نسبت به کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه ها، مرغداریها، دامداریها و همچنین خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوهها اقدام کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha