۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۳۵
کد خبر: 85474644
T T
۳۱ نفر

برچسب‌ها

علاقه‌مندی چین برای گسترش فیبرنوری در افغانستان از طریق کریدور واخان

تهران – ایرنا - سفیر چین در کابل در دیدار با سرپرست وزارت مخابرات و فناوری اطلاعات حکومت سرپرست طالبان افغانستان درباره سرمایه‌گذاری پکن در بخش مخابرات و فناوری اطلاعات گفت‌وگو کرد و اظهار داشت: پکن علاقه‌مند است که کابل فیبرنوری در افغانستان را از طریق کریدور واخان گسترش دهد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری باختر، مولوی نجیب الله حیات حقانی سرپرست وزارت مخابرات و فناوری اطلاعات حکومت سرپرست طالبان در این دیدار گفت که افغانستان و چین بر اساس سنت‌های تاریخی، روابطی تاریخی دارند و این روابط تا حد زیادی در بخش اجتماعی و اقتصادی باقی پابرجا است و بر اساس احترام متقابل و با در نظر گرفتن منافع ملی ادامه دارد.

وی افزود: طرف افغانستانی به زودی کابل فیبرنوری خود را به مناطق مرزی در داخل افغانستان امتداد می‌دهد تا به کشور چین از طریق کابل فیبرنوری متصل شویم.

سرپرست وزارت مخابرات و فناوری اطلاعات طالبان همچنین از کشور چین برای دعوت و آموزش کادرهای این وزارتخانه قدردانی کرد.

ژاو شینگ سفیر چین در کابل هم در این دیدار گفت که این کشور در طول تاریخ روابط خوبی با افغانستان داشته و در تلاش است تا این روابط را قوی‌تر و پایدارتر کند.

وی افزود که سفارت چین در تلاش است که شهروندان و سرمایه‌گذاران چینی را تشویق کند تا در کنار رشد اقتصادی، در زمینه مخابرات و فناوری در افغانستان سرمایه‌گذاری کرده و بتوانند با در نظر گرفتن منافع هر 2 کشور به رشد اقتصادی کمک کنند و از موقعیت جغرافیایی افغانستان که نکته مهمی برای رشد اقتصادی کشورها است، استفاده کنند.

سفیر چین در کابل افزود که پکن به آموزش کادرهای افغانستان علاقه مند است و سعی می‌کند تا در این زمینه تسهیلات بیشتری برای شهروندان افغانستان فراهم کند.

این دیپلمات چینی ادامه داد که پکن علاقه مند است که کابل فیبرنوری از طریق کریدور واخان را گسترش دهد و در این باره با متخصصان و کارشناسان چینی صحبت خواهد کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha