۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۴۳
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85474642
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید سرپرست فرمانداری ویژه کاشان  بر حضور شخص مدیر در جلسات مدیریت بحران

کاشان _ ایرنا _ سرپرست فرمانداری ویژه کاشان از مدیران شهرستان خواست کارگروه‌های مدیریت بحران شهرستان را جدی بگیرند و شخص مدیر هر دستگاه در جلسات حضور داشته باشد.

به گزارش ایرنا،حمیدرضا محمدی فشارکی روز یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان کاشان افزود: جلسات مدیریت بحران با حضور شخص مدیر دستگاه برگزار شود و علت حضور نداشتن برخی از مدیران در جلسه امروز بررسی شود.

وی اظهار کرد:برخی از مشکلات در شهرستان قابل رفع نیست و باید از طریق مدیریت بحران استان پیگیری شود،در حال حاضر مکان های در معرض خطر سیل ازجمله گازرگاه،حسن آباد و غیره ، با حفر یک کانال و هدایت مسیر آب به داخل رودخانه رفع خطر می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان هم در این جلسه گفت:پیشگیری،پیش‌بینی،آمادگی، مقابله و بازسازی از مراحل مدیریت بحران است یعنی باید قبل از حادثه پیش‌بینی شده و جامعه را آماده کنیم،علت یابی وقوع سیل و پیشگیری از وقوع حوادث مجدد از اهداف جلسه امروز است.

منصور شیشه فروش افزود:دستگاه هایی ازجمله فرودگاه،راهداری و حمل و نقل جاده ای،جهاد کشاورزی،شهرک صنعتی،راه آهن، راه وشهرسازی،منابع طبیعی و غیره در حوزه بحران و سیل مسوولیت دارند،مدیر دستگاه با همه توان اعتبار مورد نیاز از دستگاه متبوع خود را تامین کند و همه معدن ها و پیمانکاران فعال در شهرستان باید در نهضت جهادی پیشگیری از وقوع سیل همکاری کنند.

وی اظهار کرد: مستندسازی از حادثه اهمیت دارد چراکه از تکرار آن جلوگیری می کند،امروز باید از حادثه سیل درس گرفته و برای رفع مشکل تدبیر کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد:صندوق جبران خسارت ساختمان از حادثه طبیعی در کشور ایجاد شده و اگر در سیل اخیر ساختمانی آسیب دیده،بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید اطلاعات آن ساختمان را در سامانه وارد کرده و پس از مدتی این صندوق جبران خسارت خواهد کرد.

شیشه فروش گفت:آسیب های بخش کشاورزی در سیل اخیر توسط بیمه جبران می شود،مطالعات لرزه خیزی و سیل خیزی در کاشان انجام شده،مطالعات آبخیزداری شهرستان هم انجام شده است.

وی افزود: عملیات ساماندهی دیوارچینی رودخانه مشهد ار دهال به طول ۵۰۰ متر اجرا شده و در روستاهای مرق و سادیان این دیوارچینی به طول ۵۰۰ متر و در روستای برزک به طول ۶۰۰ متر در حال انجام است.

وی اظهار کرد:بند لتحر با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال تخلیه و لایروبی شده است،در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل دشت های مخاطره آمیز در خصوص فرونشست زمین داریم،نرخ فرونشست زمنین در دشت کاشان ۱۵ سانتیمتر در سال گزارش شده است.

چهارم اردیبهشت ماه امسال ، در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در کاشان خسارت‌هایی به برخی زیرساخت‌های این منطقه ازجمله راه ها،بخش کشاورزی و دامپروری وارد شد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha