۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۴۳
کد خبرنگار: 5546
کد خبر: 85474586
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

گلستان مهیای میزبانی از مسابقات بین‌المللی مهارت با شرکت ۱۴ کشور

گرگان- ایرنا- معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان فنی‌وحرفه‌ای از آغاز مسابقات بین‌المللی دوستانه مهارت از فردا در گرگان خبر داد و گفت: ۱۴ کشور در این دوره از مسابقات حضور دارند.

به گزارش ایرنا، علی‌حسین شهریور روز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: این مسابقات از فردا شروع می‌شود و مراسم اختتامیه آن پنج‌شنبه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه کشورهای نیجر، غنا، آفریقای جنوبی، روسیه، کره جنوبی، ژاپن، بنگلادش، برزیل، سنگاپور، مالزی، قزاقستان، تایوان و ترکمنستان در مسابقات دوستانه بین‌المللی مهارت ایران حضور دارند، تصریح کرد: هفت کشور ژاپن، روسیه، برزیل، مالزی، بنگلادش، قزاقستان به صورت آنلاین در این مسابقات شرکت می‌کنند.

به گفته معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان فنی‌وحرفه‌ای در مجموع ۱۰۸ نفر در مسابقات بین‌المللی دوستانه مهارت شرکت می‌کنند که از این تعداد ۱۲ نفر ایرانی هستند.

شهریور با بیان اینکه این دوره از مسابقات در ۶ رشته از خانواده فناوری اطلاعات برگزار می‌شود، افزود: توسعه نرم‌افزارهای موبایل، تکنولوژی وب، مدیریت سیستم‌های تحت شبکه، راهکارهای نرم‌افزاری برای کسب و کار، طراحی مهندسی مکانیک کد و فناوری طراحی گرافیک از جمله این رشته‌ها است.

وی برگزاری مسابقه ملی مهارت را یکی از ابتکارات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و آشنایی اقشار مختلف جامعه با مهارت دانست و خاطرنشان کرد: مسابقه ملی مهارت در سه سطح شهرستانی، استانی و ملی برگزار می‌شود و برگزیدگان رده ملی به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: سازمان فنی‌وحرفه‌ای در کنار مسابقه ملی مهارت، مسابقات مساله‌محور را اجرا می‌کند که دانش‌آموزان و نوجوانان از همان سنین نوجوانی با مهارت آشنا می‌شوند و در ۶ رشته با هم به رقابت می‌پردازند.

گلستان مهیای میزبانی از مسابقات بین‌المللی مهارت با شرکت ۱۴ کشور

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان فنی‌وحرفه‌ای همچنین از برگزاری مسابقات در حوزه مشاغل رو به رشد و نوظهور خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزیدگان این مسابقات به مسابقات آسیایی معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه امسال دومین دوره مسابقات زندانیان و دومین دوره مسابقات کارکنان نیروهای مسلح ویژه سربازان برگزار می‌شود، یادآور شد: در کنار رویدادهای ملی، ۲ رویداد بین‌المللی داریم و علاوه‌بر اولین دوره مسابقات بین‌المللی دوستانه مهارت، مسابقه بین‌المللی مهارت نیز شهریور ماه سال جاری در فرانسه برگزار می‌شود و با توجه به حضور ۷۰ کشور جهان فرصت خوبی است که تجربیات کشورهای مختلف را به مهارت‌آموزان منتقل کنیم.

شهریور همچنین از برگزاری سومین دوره جشنواره ملی مهارت در اول مرداد ماه همزمان با روز ملی مهارت در کشور خبر داد و گفت: شناسایی، معرفی و تجلیل از پیشکسوتان فنی و حرفه‌ای، اعطای نشان مهارت و اعطای گواهینامه‌های مهارت‌آموزی به بنگاه‌های برتر و سفیران مهارت از جمله محورهای این جشنواره است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha