مرحله استانی جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودک و نوجوان یزد آغاز شد + فیلم

یزد-ایرنا- مرحله استانی نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد با حضور ۱۲ گروه از سراسر استان در تالار فرهنگ یزد آغاز شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد روز یکشنبه در حاشیه افتتاحیه این مراسم و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودک و نوجوان این کانون آبان ماه ۱۴۰۲ با اعلام فراخوان کار خود را آغاز کرد و امروز نیز شاهد اجرای گروههای منتخب نمایشی هستیم .

سیده عالیه قوامی افزود: شعار این جشنواره با عنوان این صحنه خانه ماست انتخاب شده و این جشنواره با هدف عمومی سازی و مردمی سازی نمایش و بالا بردن سطج کیفی نمایش کودک و نوجوان برگزار می شود.

وی اظهار داشت: از بین آثار رسیده به دببرخانه جشنواره تعداد ۱۲ اثر انتخاب شد که ۶ اثر از مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و ۶ اثر نیز در بخش آزاد شرکت کرده اند که در نهایت سه گروه و سه بازیگر برتر توسط هیئت داوران انتخاب و معرفی می شوند.

دبیر اجرایی مرحله استانی نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودک و نوجوان یزد نیز در گفت و گو با ایرنا گفت: در این مرحله نمایش های خدا داد اثر محسن کرمی ، انتخاب برتر اثر سید مرتضی موسوی پور، نمایش کوتی کوتی اثر مصطفی حداد، نمایش قصه های خوب برای بچه های خوب اثر مجتبی لاله زاری ، نمایش چوپان دروغ گو به عنوان کار گروهی اجرا می شود.

روح الله زارع اظهار داشت: نمایش برکه قور قوری اثر زهره باقریان ، نمایش به تا کارتون اثر صدر رضوی ،نمایش دختران نقش و قالی اثر شهنار یزدی و نمایش غصه های قصه ها اثر سمانه تجانیز به روی صحنه می رود و در نهایت گروه های برگزبده به جشنواره ملی راه پیدا می کنند .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha