۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۲۴
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85474557
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آب سد شیرین‌دره به مدار مصرف بجنورد بازگشت

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۲۴
کد خبر: 85474557
آب سد شیرین‌دره به مدار مصرف بجنورد بازگشت

بجنورد- ایرنا- آب سد شیرین‌دره خراسان شمالی که به مدت ۲۴ ساعت از مدار مصرف شهروندان بجنوردی خارج شده بود، امروز (یکشنبه) در شبکه آب آشامیدنی مرکز استان جریان یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در این باره به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آب سد شیرین دره به علت ورود سیلاب به سد و گل آلود شدن آن از مدار مصرف شهروندان مرکز خراسان شمالی خارج شده بود.

رضا عطایی با اشاره به ورود سیلاب به مخزن سد شیرین دره و قطع آب از دریچه تحتانی، افزود: آبگیری از ایستگاه برداشت سطحی با دبی ۴۰۰ لیتر بر ثانیه بلافاصله آغاز شد و به دلیل افزایش کدورت در خط انتقال، ایستگاه یک تخلیه و عملیات شستشو در ۲۴ ساعت انجام شد.

وی ادامه داد: اکنون تمامی ایستگاه های آبرسانی و تصفیه خانه در مدار بهره برداری قرار دارد.

عطایی با اشاره به اجرای طرح های آبرسانی در شهر بجنورد، گفت: انتقال آب از منطقه «پلنگ دره» و «کلاته نقی» از مهمترین برنامه ها برای تامین آب شرب است که بهره برداری از آنها ۴۰۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت آب شرب این شهر، افزوده می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: طرح آبرسانی پلنگ دره شامل حفر و تجهیز هفت حلقه چاه، احداث ۲ باب ایستگاه پمپاژ، یک باب مخزن ۲ هزار متر مکعبی، یک مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی و ۲۸ کیلومتر خط انتقال است.

میزان مصرف آب شهر بجنورد در شرایط عادی، ۷۰۰ لیتر بر ثانیه است که این رقم در اوج مصرف تا هزار و ۴۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش می یابد.

شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha