ناظری: به زودی مجموعه کاملی از تیم‌های نیروهای مسلح در چوگان شکل می‌گیرند

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون چوگان درباره حضور تیم‌های نظامی در چوگان گفت: در صورت حضور تیم‌های نیروی انتظامی، یگان ویژه فراجا و مقاومت سپاه در کنار تیم‌های ارتش،مجموعه کاملی از تیم‌های نیروهای مسلح خواهیم داشت.

اصغر ناظری روز شنبه در گفت‌وگو خبرنگار ورزشی ایرنا در خصوص شروع لیگ چوگان، اظهار داشت: هفته اول لیگ را به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) با حضور تیم‌های بانوان آغاز کردیم. با توجه به اینکه ابتدای سال است، شاید اسب‌ها و بازیکنان آمادگی لازم را نداشتند اما با این حال بازی‌های خوبی داشتیم و سطح رقابت‌ها نیز قابل قبول بود.

وی با اشاره به حضور تیم‌های جدید در لیگ عنوان کرد: در هفته اول، ۵ تیم اعلام آمادگی کردند ولی برخی مشکلات مثل قرنطینه کار را برای ما سخت کرده است. در تلاشیم که در هفته‌های آینده بتوانیم از استان‌های مختلف کشور، تیم‌هایی را در لیگ ملی چوگان داشته باشیم.

ناظری: به زودی مجموعه کاملی از تیم‌های نیروهای مسلح در چوگان شکل می‌گیرند

رئیس فدراسیون چوگان ادامه داد: اضافه کردن یک تیم چوگان کار بسیار سختی است. برای یک تیم حداقل ۱۶ راس اسب نیاز است و اگر بخواهیم فضای تمرینی و سخت‌افزار لازم را نیز در نظر بگیریم باید حداقل ۳۰ راس اسب وجود داشته باشد. تهیه اسب یک امر است و بحث نگهداری، دامپزشکی، خوراک و... نیز به خودی خود می‌تواند به سختی کار اضافه کند. با این حال برنامه‌های خوبی داریم و با بخش خصوصی نیز صحبت‌هایی داشتیم که تیم‌هایی را راه اندازی کنند. در هفته‌های آینده شاهد تیم‌های جدید خواهیم بود که عمدتا از بخش خصوصی هستند.

وی درمورد حضور نظامیان از دیرباز تا به حال در این رشته ورزشی خاطرنشان کرد: قطعا از استان اصفهان، تیم مرکز توپخانه به لیگ چوگان اضافه خواهد شد. تیم مقاومت آذربایجان شرقی نیز در حال راه‌اندازی و ورود به لیگ است. جذب بازیکنان و ساخت باشگاه‌ها شروع شده است و با این حساب در صورت حضور تیم‌های نیروی انتظامی، یگان ویژه فراجا و مقاومت سپاه در کنار تیم‌های ارتش،مجموعه کاملی از تیم‌های نیروهای مسلح خواهیم داشت. از یگان‌های رزمی استان‌های مختلف نیز باید استفاده کنیم تا با حمایت ما و ارگان مربوطه، به لیگ چوگان وارد شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha