۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۳۶
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85474521
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولید گل‌محمدی در خواف ۱۰ درصد افزایش یافت

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۳۶
کد خبر: 85474521
تولید گل‌محمدی در خواف ۱۰ درصد افزایش یافت

خواف-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی خواف گفت: میزان تولید گل محمدی در این شهرستان خراسان رضوی برای سال زراعی جاری، ۱۰ درصد نسبت به دوره زمانی مشابه پارسال افزایش یافته است.

خالد فقیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان خواف در سال زراعی جاری تغییر نکرده است، ولی میزان تولید با ۱۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل به  ۷۵ تن گل می‌رسد.

وی ادامه داد: برداشت محصول گل محمدی از سطح ۵۰ هکتار زمین‌های زیر کشت این محصول در شهرستان خواف از ابتدای اردیبهشت ماه جاری آغاز شده و تا یک هفته آینده ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی خواف گفت: با توجه به قیمت پایین گل طی چند سال گذشته کشاورزان خوافی تمایل چندانی به افزایش سطح زیر کشت این محصول ندارند.

وی نبود صنایع فرآوری، اسانس، گلاب‌گیری و کمبود کارگر در زمان برداشت گل محمدی را از دیگر مشکلات تولید این محصول در شهرستان خواف برشمرد.

فقیری بدون توضیح آماری بیشتر با اشاره به خسارت زیاد آفت سوسک رزاسه (سرشاخه خوار ) به سطح زیر کشت گل محمدی در خواف گفت: رعایت عملیات به زراعی و تغذیه مزرعه گل محمدی و مبارزه با آفات توسط کشاورزان بسیار مهم است و مدیریت جهاد کشاورزی نیز مشاوره و همکاری لازم برای آفات این محصول را انجام می دهد.

وی بیان کرد: گل محمدی یکی از مهمترین گیاهان دارویی خواف هست که با شرایط اقلیمی این شهرستان سازگاری خوبی دارد.

شهرستان خواف ۲۰ هزار هکتار کشتزار آبی، ۳۶۰ هزار راس دام و ۱۴ هزار بهره بردار بخش کشاورزی دارد و سالانه ۱۶۰ هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی تولید می کند.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha