پست برق ۴۰۰ کیلوولت ایثار امیدیه با ۱۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری احداث شد

اهواز- ایرنا- مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: پست برق ۴۰۰ کیلوولت ایثار با ظرفیت ۶۳۰ مگاولت آمپر و ارزش سرمایه‌گذاری بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال در شهرستان امیدیه احداث و وارد مدار شد.

به گزارش ایرنا علی اسدی یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: عملیات احداث پست دائم ۴۰۰ به ۱۳۲ کیلوولت ایثار شامل تأمین تجهیزات، عملیات ساختمانی، نصب، تست و راه‌اندازی به ظرفیت ۶۳۰ مگاولت آمپر و از پروژه‌های حیاتی ابلاغی وزارت نیرو جهت گذر از پیک سال ۱۴۰۳ با سرمایه‌گذاری و تعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به پایان رسید و برق‌دار شد.

وی با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه بالغ بر ۱۲ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال بوده، تصریح کرد: افزایش ضریب اطمینان و بهبود پایداری شبکه برق منطقه، تامین برق مورد نیاز صنایع پتروشیمی خلیج فارس، افزایش قدرت مانور شرکت توزیع نیروی برق و برق منطقه‌ای و ایجاد ظرفیت جدید جهت برق‌رسانی به مشترکین و متقاضیان خانگی و عمومی از اهداف بهره‌برداری از این پروژه بوده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: برای استفاده از ظرفیت پست ۴۰۰ کیلوولت ایثار نیز ورود و خروج خط ۴۰۰ کیلوولت امیدیه ۲ ‏ـ چغادک در پست ایثار با ارزش سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۲۱۴ میلیارد ریال احداث شده است.

به گزارش ایرنا، شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha