۱۰ درصد طرح‌ها و لوایح در سامانه مجلس تصویب شده است

تهران- ایرنا-دبیر کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح‌ها و لوایح معطل‌مانده مجلس نسبت به دوره قبل افزایش داشته است، گفت: حدود ۱۲۵۰ طرح و لایحه در سامانه مجلس بارگذاری شده اما خروجی آن تصویب حدود ۱۲۰ مصوبه یا ۱۰ درصد طرح‌ها و لوایح بوده است.

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا، منتخبان مجلس دوازدهم اعم از نمایندگان فعلی و جدیدالورود را خواستار تحول در مجلس دانست و گفت: ما در بحث قانون گذاری نیازمند تحول هستیم و باید تغییرات مهم و راهگشا در این حوزه صورت گیرد.

نمایندگی مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: حدود ۱۲۵۰ طرح و لایحه در سامانه مجلس بارگذاری شده اما خروجی آن حدود ۱۲۰ مصوبه بوده یعنی تنها ۱۰ درصد از طرح‌ها و لوایح بارگذاری شده در سامانه در مجلس به تصویب رسیده است.

نقدعلی تاکید کرد: رئیس مجلس در ابتدای دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی نقدی را درباره معطل ماندن طرح‌ها و لوایح و عدم تعیین تکلیف و تصویب آنها در مجلس قبلی مطرح کرد اما در دوره فعلی دیدیم که همین رویه ادامه پیدا کرد و حتی می‌توان گفت که طرح‌ها و لوایح معطل مانده نسبت به دوره گذشته افزایش هم داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha