برخورداری عمومی از طرح نهضت ملی مسکن حرکت در مسیر ارتقای رفاه است

ارومیه- ایرنا- سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: برخورداری عمومی از طرح نهضت ملی مسکن حرکتی در راستای افزایش رفاه اجتماعی است و بهره مندی از ظرفیت سایر دستگاهها موجب تسریع در دسترسی به این هدف می شود.

به گزارش ایرنا، رسول عطایی روز یکشنبه در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی افزود: بهره مندی از ظرفیت اوقاف در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن در راستای سرعت بخشی به طرح های این بخش ضروری است.

وی اظهار کرد: تقویت منابع و امکانات نهضت ملی مسکن به عنوان اصلی‌ترین طرح عمرانی دولت از جمله موضوع‌های مهم است و در شرایط فعلی باید به دنبال سرعت‌بخشی به پروژه‌های خانه‌سازی بود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ادامه داد: زمین هایی که از طرف اوقاف برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی احصا شده، پس از تعیین کاربری و مشخص شدن وضعیت زمین به طرح نهضت ملی مسکن تخصیص می‌یابد.

وی اضافه کرد: هدف ما در بحث تغییر کاربری و الحاق به محدوده اراضی اوقافی بهره‌مندی عموم مردم از طرح نهضت ملی مسکن است تا تامین مسکن در جامعه با سرعت انجام گیرد.

عطایی بیان کرد: اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی آمادگی کامل دارد تا در راستای اجرای طرح های مسکن نهایت همکاری را با سایر دستگاه های اجرایی داشته باشد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن جزو اولویت های کاری اداره کل بوده و از تمامی ظرفیت و توان مهندسی استان در اجرای سریع و کیفی این طرح استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: تلاش می شود با بکارگیری پیمانکاران بومی و شرکت های دانش بنیان در این بخش بتوانیم گام های موثری را در بهبود شاخص های استانی برداریم.

به گزارش ایرنا سهم آذربایجان غربی از طرح نهضت ملی مسکن کمی بیش از ۲۰۰ هزار واحد است که برای اجرای آن، برای ساخت بیش از ۱۸۸ هزار واحد، زمین آماده سازی شده است.

آذربایجان غربی از استان های پیشتاز در حوزه های آماده سازی زمین و ساخت در نهضت ملی مسکن در کشور به شمار می رود.

براساس اعلام اداره کل راه و شهرسازی در حال حاضر پنج هزار و ۷۶۴ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای آذربایجان غربی وجود دارد.

در حال حاضر ۶ هزار و ۱۱ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha