تلاش دستگاه‌های اجرایی برای تسهیل در تردد زائران اربعین/ راه اندازی موکب در نقاط حادثه خیز

اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان بر تلاش دستگاه‌های اجرایی برای تسهیل در تردد زائران اربعین و کاهش میزان تصادفات جاده‌ای در ایام اربعین تاکید کرد.

به گزارش ایرنا علی اکبر حسینی محراب روز یکشنبه در شورای راهبردی کاهش تصادفات (ویژه اربعین) به طرح پلیس راه برای کاهش تصادفات در ایام اربعین اشاره کرد و افزود: امیدواریم با اجرای این طرح که دارای فرآیند اجرایی مشخص شده ای است، ترافیک روان و ساده ای را در مسیر مرزهای شلمچه و چذابه شاهد باشیم.

وی اجتماع میلیونی اربعین را دارای اهمیت بسیار بالایی عنوان کرد و گفت: با توجه به اهمیت این اجتماع میلیونی و خیل عظیم مشتاقان در ایران اسلامی و دیگر کشورها، تمامی دستگاه‌های خدمت رسان باید برای تسهیل در سفر زائران، اقدامات و تمهیدات لازم را انجام دهند.

استاندار خوزستان بر ساماندهی پارکینگ ها در مرزهای شلمچه و چذابه تاکید کرد و گفت: مسئله پارکینگ ها یکی از معضلات چالش های است که باید به طور ویژه به این موضوع رسیدگی شود اگرچه سال گذشته شرایط بهتری نسبت به سال های قبل صورت گرفته اما در کل از همه مسئولان انتظار داریم که مرتب در میدان حاضر شده و برای رفع مشکلات مرزها تلاش کنند.

وی با اشاره به گره‌های ترافیکی اطراف مرزهای استان به ویژه در خرمشهر بیان کرد: در صورتی که کار اصلاح هندسی میدان مقاومت انجام شود بار ترافیکی در ورودی های مرز شلمچه روان تر خواهد شد.

پایان عملیات اجرایی پل سابله

حسینی محراب آسفالت، ترمیم و شانه سازی جاده‌های مواکب و امام رضا (ع) در شلمچه را اقدامی موثر در کاهش بار ترافیکی دانست و گفت: همچنین به منظور ایمنی بهتر راه مسیرهای دسترسی به مرز چذابه، سه تا چهار کیلومتر از جاده بستان به سمت پایانه مرزی نیاز به آسفالت دارد که باید باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: خوشبختانه عملیات اجرایی پل سابله که یکی از مشکلات همیشگی زائران بود به اتمام رسیده و تنها ۴۰۰ متر آن نیاز به آسفالت دارد.

تلاش دستگاه‌های اجرایی برای تسهیل در تردد زائران اربعین/ راه اندازی موکب در نقاط حادثه خیز

استاندار خوزستان در ادامه بر رفع نقاط حادثه خیز و روشنایی جاده عبدالخان به سمت مرز چذابه تاکید کرد و گفت: این جاده برای ترددهای محلی و زوار امام حسین (ع) بوده لذا انتظار داریم که مشکلات این مسیر هر چه سریعتر با برنامه ریزی دستگاه های اجرایی مربوطه، برطرف شود.

گذرگاه مرزی اتباع خارجی از محل مبدا تعیین می شود

وی بیان کرد: مسئله تردد اتباع خارجی از مرزهای استان در ستاد مرکزی اربعین مورد بررسی قرار گرفت و بنا شد گذرگاه مرزی اتباع از مبدا سکونت آنها تعیین شود تا شاهد تجمع در مرزها نباشیم.

حسینی محراب گفت: مقرر شد تعدادی خودروی ون برای تردد مسافران در اختیار استان قرار گیرد که شهرداری ها باید در این زمینه پیگیری لازم را انجام دهند. همچنین از سایر دستگاه ها انتظار داریم از ناوگان حمل و نقل خود به منظور تسهیل در تردد زائران استفاده کنند.

راه اندازی موکب در نقاط حادثه خیز

وی افزود: حرکت اربعین، ادامه دهنده مسیر ظهور بوده و هیچکس نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد لذا باید از تمامی امکانات موجود استان برای اصلاح مسیر تردد زائران بهره برد.

استاندار خوزستان گفت: دستگاه های اجرایی باید با راه‌انداری موکب هایی در نقاط حادثه خیز منتهی به مرز به ویژه در خرمشهر و آبادان، زمینه استراحت زائران و رانندگان خودروها را فراهم کنند که این امر در کاهش تصادفات تاثیرگذاری زیادی دارد.

وی افزود: فرمانداران محور کار در شهرهای مرزی هستند لذا باید با آنها همراهی بیشتری از سوی دستگاه های اجرایی صورت گیرد تا از موازی کاری پرهیز شود. امیدواریم این برنامه ها به سهولت در رفت و آمد زوار کمک کند.

گفتنی است مرزهای شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha