۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۵۱
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85474371
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار بسته معیشتی در خراسان جنوبی توزیع می‌شود

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۵۱
کد خبر: 85474371
۲ هزار بسته معیشتی در خراسان جنوبی توزیع می‌شود

بیرجند - ایرنا - همزمان با هفته هلال احمر و دهه کرامت، ۲ هزار بسته معیشتی در قالب طرح "هلال رافت" در استان خراسان جنوبی توزیع می‌شود.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی روز یکشنبه در مراسم توزیع این بسته‌های معیشتی گفت: جمعیت هلال احمر به دنبال شناسایی نیازمندان در جامعه است تا با حفظ کرامت به آنان یاری برساند.

وی افزود: خانه‌های هلال مردمی هستند و نیازمندان را در جامعه هدف خود شناسایی و به صورت محرمانه به آنان کمک می‌کنند تا شان و جایگاه انسانی افراد حفظ شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در این راستا به مناسبت هفته هلال احمر، نزدیک به ۳۵ هزار کنسرو و ۱۷ تن برنج از سوی جمعیت هلال احمر استان تحویل شهرستان‌ها شده است.

فرماندار بیرجند هم در این مراسم، جمعیت هلال احمر را نماد مسئولیت اجتماعی دانست و گفت: هلال احمر ساختاری بر اساس نیات بشردوستانه و خیرخواهانه دارد.

علی فاضلی‌ فرد با بیان اینکه هلال‌ احمر مایه امید و اعتماد مردم است افزود: ۱۰۲ سال حضور خیرخواهانه و حمایت‌گرانه در کنار مردم این اعتماد را شکل داده است.

وی تصریح کرد: در این زمان با توجه به هجمه‌هایی که علیه نظام جمهوری اسلامی است، بیش از قبل نیازمند خیر جمعی داوطلبانه هستیم و هلال احمر زمینه ساز این خیر جمعی است.

فرماندار بیرجند گفت: این جمعیت فارغ از کشمکش‌های حزبی، باندی و گروهی با نیت بشردوستانه در کنار مردم است و در امداد به مردم زمان و ساعت و روز نمی‌شناسد.

وی بیان کرد: نیروهای هلال احمر از نظر تخصص، توانمندی‌های شایسته‌ای دارند به طوری که ضعف در تجهیزات و امکانات را پوشش می‌دهد.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز گفت: در دنیای پیشرفته امروز خانواده‌هایی هستند که در عین نیازمندی و مشقت اما با آبرو زندگی می‌کنند.

حجت الاسلام علی‌محمد درویشی با بیان اینکه هلال‌ احمر حلقه واسط نیاز نیازمندان و توان توانمندان است افزود: هلال‌ احمر با خدمات خود به مردم و تعاملات ملی و بین‌المللی همواره کمک کار دولت‌ها بوده است.

وی با اشاره به جذب خیران داخلی و خارجی توسط این جمعیت گفت: چندی پیش خیران جذب شده از خارج کشور در حوزه آبرسانی روستاهای شهرستان درمیان ورود پیدا کردند که نشان از تعاملات بین‌المللی هلال احمر است.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر تا جایی که بتواند در جذب خیران می‌کوشد تا لبخندی را بر لبان نیازمندان بنشاند.

وی بر برنامه‌ریزی مسئولان استان برای ترسیم چشم‌اندازی بزرگتر برای کمک به نیازمندان تاکید کرد و گفت: به رغم تلاش‌های فراوان اما هلال احمر هنوز گمنام است و مردم با فلسفه وجودی این جمعیت آشنا نیستند.

۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت هفته هلال احمر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha