۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۱۶
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85474363
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اصلاح شبکه فاضلاب بلوار ۹ دی،پاسخ به مطالبه قدیمی شهروندان همدانی

همدان-ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان با اشاره به اجرای طرح اصلاح شبکه فاضلاب بلوار ۹ دی شهر همدان،گفت: این پروژه در پی مطالبه قدیمی شهروندان همدانی و به منظور جلوگیری از پس زدگی فاضلاب در دست اجرا قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، فرهاد بختیاری‌فر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: شبکه فاضلاب بلوار ۹ دی، یک شبکه سنتی و قدیمی است که مشکلاتی برای شهروندان به وجود آورده و ساکنین این منطقه نسبت به پس‌زدگی فاضلاب، گلایه دارند به همین دلیل اصلاح آن در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان، قرار دارد.

بختیاری‌فر با بیان اینکه فاز اول اصلاح شبکه فاضلاب بلوار ۹ دی، حد فاصل دفتر پیشخوان دولت به سمت میدان رسالت در سال ۹۸ اجرا شده بود،تصریح کرد: فاز دوم این پروژه و اصلاح شبکه فاضلاب از میدان آتش‌نشانی تا دفتر پیشخوان خدمات دولتی در حال اجراست و برای به سرانجام رساندن این پروژه حدود پنجاه میلیارد ریال اعتبار لازم است.

وی ادامه داد: برای اجرای این پروژه از ۴۰۰ متر لوله پلی‌اتیلن دوجداره‌ به قطر هزار میلی‌متر در خط انتقال اصلی و حدود ۱۰۰ متر لوله با قطر ۲۵۰ میلی‌متر برای کوچه‌های منتهی به خط اصلی، استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به دشواری این پروژه،افزود: قطر لوله‌ها زیاد است و عمق کار بالاست بنابراین نیاز به حفاری عمیقی دارد و در جریان کار با تأسیسات فراوانی مواجه هستیم از طرفی فاضلاب همچنان در جریان است و ما به صورت همزمان باید آن را هدایت و لوله‌گذاری کنیم.

وی ادامه داد: نکته دیگری که وجود دارد این است که نخاله‌های شبکه فاضلاب سنتی آن منطقه نیز باید جمع آوری و خاک مناسب جایگزین شود.

بختیاری‌فر در پایان با بیان اینکه محل اجرای این پروژه یکی از مسیرهای پردد در شهر همدان است، ادامه داد: اجرای این پروژه از ۱۸ اردیبهشت‌ماه آغاز شده و بر اساس مجوزهایی که دریافت کردیم، این بلوار به مدت یک ماه مسدود شده البته ممکن است به دلیل حجم بالای کار، مدت زمان اجرای آن افزایش پیدا کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha