۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۴۴
کد خبر: 85474353
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

۱۴۰ دستگاه موتورسیکلت ناوگان موتوری خانه‌های بهداشت فارس رونمایی شد

شیراز-ایرنا- تعداد ۱۴۰ دستگاه موتورسیکلت ناوگان موتوری خانه های بهداشت استان فارس در آیینی با حضور مسولان استانی رونمایی شده و به چرخه خدمات سلامت در استان پیوست.

به گزارش ایرنا، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز یکشنبه در آیین افتتاح از ناوگان موتوری خانه‌های بهداشت استان گفت: با توجه اهمیت تقویت زیرساخت های حوزه بهداشت در مناطق محروم و کم برخوردار، ۱۴۰ دستگاه موتورسیکلت به ارزش ۸۰ میلیارد ریال به بهورزان مناطق صعب‌العبور استان تحویل داده می شود.

عباس رضائیان زاده افزود: این تعداد موتورسیکلت با هدف گسترش هر چه بیشتر خدمات بهورزان به مردم مناطق کم برخوردار زیر مجموعه دانشگاه توزیع شده است.

او با بیان اینکه بهورزان نقش اساسی در ارائه خدمات بهداشتی در نظام سلامت دارند، افزود: با توجه به نیاز بهورزان به وسیله نقلیه برای ارائه مراقبت های بهداشتی به گروه های هدف، بازدید از واحدهای صنفی، مدارس و اماکن عمومی در سطح روستای اصلی، روستاهای اقماری زیرمجموعه و مناطق سیار و همچنین تامین ملزومات مورد نیاز از مراکز خدمات جامع سلامت، اختصاص این ۱۴۰ دستگاه موتورسیکلت می‌تواند در تسهیل فرآیندهای خدمت رسانی به مردم این مناطق موثر باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه و تقویت زیرساخت های ارائه خدمات بهداشتی گفت: در همین راستا ۵۰ خانه بهداشت طی سال گذشته، در استان فارس تکمیل و تجهیر شده و به چرخه ارائه خدمات در مناطق محروم و کم برخوردار پیوسته است.

سید ابوالفضل هاشمی اصل ادامه داد: بهورزان نخستین پیشگامان ارایه خدمات بهداشتی در نظام سلامت و شبکه های بهداشت و درمان محسوب می شوند که برای انجام ماموریت‌ها، نیازمند پشتیبانی های لازم هستند.

او با اشاره به اینکه نیاز به زیرساخت ‌های لازم برای ارائه خدمات بهورزان در مناطق روستایی اظهار کرد: در حال حاضر پیگیری های لازم در این زمینه انجام و بخشی از این نیازها تامین شده است.

هاشمی اصل اضافه کرد: این موتورسیکلت ها با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال خریداری و بر اساس نیاز سنجی انجام شده در سطح استان، در اختیار بهورزان قرار می گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha