دانش‌آموزان عشایر گلستان در اولویت عدالت آموزشی قرار دارند 
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به فعالیت قرارگاه عدالت آموزشی و تربیتی در این اداره کل، گفت: در این طرح دانش آموزان همه نقاط استان به‌خصوص مناطق کم برخودار روستایی و عشایری در اولویت قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدرضا نظری روز یکشنبه درآیین اختتامیه جشنواره بازی‌های بومی و محلی دانش آموزی گلستان در شهر مرزی «اینچه‌برون» گنبدکاووس افزود: اقدامات قرارگاه عدالت آموزشی و تربیتی بر عملکرد آموزشی و کشف استعدادهای دانش آموزان استان بویژه در مناطق محروم و عشایری تاثیر مثبت داشت.

وی اضافه کرد: استعدادهای درخشانی در روستاها و مناطق عشایری گلستان زندگی می‌کنند و براین اساس، قرارگاه آموزشی و تربیتی درحوزه‌های گوناگون از جمله پژوهش، تربیت و ورزش و در این مناطق شکل گرفته است.

نظری بابیان اینکه دانش آموزان عشایر در جشنواره‌های مختلف خوش درخشیدند، ادامه داد: با تلاش معلمان و شناسایی استعدادها، موفقیت‌های ملی و بین المللی زیادی توسط دانش آموزان استان کسب شد.

به گفته وی، محور اصلی فعالیت‌ نظام آموزش و پرورش در دولت سیزدهم، تربیت و پرورش دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی است.

دانش‌آموزان عشایر گلستان در اولویت عدالت آموزشی قرار دارند 

گلستان ۱۹ هزار دانش‌آموز عشایری دارد

رییس اداره آموزش و پرورش عشایری گلستان هم در این مراسم گفت: ۱۹ هزار و ۲۴ دانش‌آموز در گنبدکاووس، مراوه‌تپه، کلاله و گمیشان مشغول تحصیل هستند.

محمود رجبلو افزود: در راستای عدالت تربیتی و آموزشی، هزار و ۱٠٠ معلم گلستانی مسوولیت آموزش و پرورش این دانش آموزان عشایری را برعهده دارند.

دانش‌آموزان عشایر گلستان در اولویت عدالت آموزشی قرار دارند 

رجبلو از ارسال هزار و ۱٠۲ اثر به دبیرخانه جشنواره بازی‌های بومی و محلی گلستان خبر داد و بیان کرد: علاوه بر ایجاد نشاط دانش آموزی، ترویج و تبلیغ جهاد تبیین از دیگر اهداف برگزاری این رخداد فرهنگی- ورزشی بود.

به گزارش ایرنا، گلستان یکی از استان‌های عشایری کشور است و هم اکنون چهار هزار و ۲۰۰ خانوار عشایری بومی ترکمن و کوچنده با مجموع جمعیت افزون بر ۲۳ هزار نفر در مراتع این استان زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha