آغاز عملیات اجرایی اتصال روستاها به فیبرنوری از نیمه دوم امسال

تهران- ایرنا- مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی کشور گفت: برنامه‌ریزی برای اتصال روستاهای پرجمعیت کشور به فیبرنوری آغاز شده و در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ این طرح اجرایی خواهد شد.

«ایرج روحی» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به وجود ۷۰ روستای بالای ۲هزار خانوار در کشور وجود دارد، اظهار داشت: جمعیت ۴۴۱ روستا در کشور بین هزار تا ۲ هزار خانوار است، ۶۰۰ روستا نیز بین ۵۰۰ تا هزار خانوار داریم و هدف‌گذاری ما این است که بتوانیم بخشی از این روستاها را به فیبرنوری متصل کنیم.

مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی کشور با اعلام این خبر که برای اتصال برخی از روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به اینترنت فیبرنوری برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است، افزود: بخشی از برنامه‌هایی که در توسعه ارتباطات روستایی کشور برای سال ۱۴۰۳ داریم این است که بتوانیم برای بخشی از روستاهای پر جمعیت کشور که تقریبا به یک شهر کوچک جمعیت دارند را به فیبرنوری متصل کنیم. طراحی این کار آغاز شده و در نیمه دوم سال تعدادی از آن به مرحله اجرا در می‌آید.

به گزارش ایرنا، طرح خدمات عمومی اجباری روستایی (USO) با هدف ارائه خدمات دسترسی به اینترنت پرسرعت در روستاهای سراسر کشور به کارفرمایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعریف‌ شده است. با آغاز به‌کار دولت سیزدهم بر اساس معیارهایی که وزارت ارتباطات برای اتصال باکیفیت و پایدار روستاها به اینترنت در نظر داشت و با بررسی‌هایی که در این زمینه انجام داد، نزدیک‌ به ۱۰ هزار روستا در کشور وجود داشتند که یا باید به اینترنت متصل می‌شدند یا زیرساخت‌های آن‌ها ارتقا پیدا می‌کرد تا دسترسی مردم تسهیل شود.

برنامه‌ریزی برای اتصال روستاهای پر جمعیت کشور به فیبرنوری

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha