۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۱۰
کد خبرنگار: 1424
کد خبر: 85474307
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار دهلران: ۸۵میلیارد ریال برای آبرسانی به روستای صمانه دشت عباس هزینه شد

ایلام- ایرنا - فرماندار ویژه دهلران با بیان اینکه ۸۵میلیارد ریال برای آبرسانی به روستای صمانه بخش دشت عباس هزینه شد، گفت: آبرسانی به روستاها نماد اقدام جهادی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "لطیف صادقی" روز یکشنبه در آئین بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به روستای صمانه، اظهار کرد: اجرای پروژه آبرسانی( حفر، تجهیز چاه و ایجاد شبکه) آب شرب و بهداشتی در دورافتاده‌ترین روستای بخش دشت عباس شهرستان دهلران تکمیل و به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه با حفر این چاه، آب شرب جمعیتی بیش از ۴۵ خانوار با جمعیتی بالغ بر۲۰۰ نفر تأمین شده است، گفت: دسترسی مردم این منطقه به آب شرب سالم و بهداشتی، سال‌های متمادی به دلیل نداشتن چاه، دچار بحران و تنش شده بود که در نهایت با حفاری و تجهیز چاه مربوطه، مشکل آب شرب این منطقه بعد از گذشت ۲۵ سال رفع شد.

فرماندار دهلران: ۸۵میلیارد ریال برای آبرسانی به روستای صمانه دشت عباس هزینه شد

جانشین آبفای استان ایلام نیز در این مراسم ابراز کرد: برای اجرای آبرسانی این طرح، ۷۰۰ متر شبکه برق و خط انتقال فلزی ۱۱ متر با همکاری سپاه و آبفای استان اجرا شده است.

"امیر باقی" با اشاره به اینکه آبرسانی به سایر روستاهای شهرستان دهلران دچار مشکل تنش آبی در دست اقدام است، یادآور شد: طرح جهاد آبرسانی در راستای اهداف دولت سیزدهم به منظور توجه به روستاهای کشور بوده و این طرح تا کنون در استان حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

امام جمعه دهلران نیز با بیان اینکه طرح آبرسانی به روستای صمانه توسط سپاه و آبفای استان، یکی از مطالبات مهم مردم منطقه بوده است، گفت: تلاش و پیگیری همه مسئولان و اجرا کنندگان این طرح قابل قدردانی است.

حجت الاسلام" سید محسن موسوی" این طرح را از اقدامات مهم دولت کار و کرامت در شهرستان دهلران برشمرد و افزود: توجه به تأمین آب شرب روستاهای مرزی شهرستان دهلران بایستی مورد توجه همه مدیران دستگاه‌های مرتبط باشد و از پیگیری‌های استاندار ایلام نیز قدردانی می شود.

فرماندار دهلران: ۸۵میلیارد ریال برای آبرسانی به روستای صمانه دشت عباس هزینه شد

فرمانده سپاه دهلران نیز تصریح کرد: اجرای این طرح در مدت زمان کم، نمونه کار جهادی است که موجب تسریع در خدمت رسانی به مردم شده است

سرهنگ "علی مرغزاری" با اشاره به مشارکت سپاه و آبفا در تکمیل این طرح، افزود: تلاش می‌کنیم که در قالب طرح های مشارکتی گره‌ای از مشکلات مردم باز شود.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان دهلران نیز در این مراسم، گفت: جهاد آبرسانی با اولویت مناطقی دور افتاده و محروم شهرستان و همچنین روستاهایی که آبرسانی به آن‌ها با تانکر یا به شکل کاملا سنتی انجام می شد، اجرایی شده است.

"سعید رنجبر" خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح که با همکاری سپاه و بسیج سازندگی سپاه ناحیه دهلران و تلاش شرکت تعاونی قدر رزمندگان ایلام اجرا شده است، اهالی روستای صمانه از آب بهداشتی و سالم و پایدار بهره مند شدند.

قرار است ۱۲۸ روستای استان ایلام در طرح جهاد آبرسانی از تنش آبی خارج شوند.

شهرستان مرزی دهلران در ۲۳۰ کیلومتری جنوب غربی مرکز استان ایلام قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha