۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۰۸
کد خبر: 85474304
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قزوین مبتکر تشکیل فراکسیون ایمنی راه در مجلس باشد

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۰۸
کد خبر: 85474304
قزوین مبتکر تشکیل فراکسیون ایمنی راه در مجلس باشد

قزوین - ایرنا - رییس جمعیت طرفداران ایمنی راه های کشور گفت: استان قزوین با همکاری و همیاری نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی می تواند مبتکر تشکیل فراکسیون ایمنی راه ها باشد تا از حوادث رانندگی جلوگیری به عمل آید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد بخارایی روز یکشنبه در همایش "کاهش تصادفات با مشارکت مردمی" که در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ایمنی محصول مجموعه اقدامات متنوع و مکمل توسط دستگاه های اجرایی مختلف است و هدایت این اقدامات برعهده‌ نهاد راهور استان ها قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه جمعیت طرفداران ایمنی راه از سال ۸۶ تاسیس و بالغ بر ۲۰ هزار عضو با ۲۸ دفتر در سراسر کشور است، ادامه داد: این جمعیت همواره بنا داشته تا از مشارکت و همراهی مردم در کاهش تصادفات رانندگی کشور استفاده کند.

بخارایی خاطرنشان کرد: این جمعیت پیشنهاد می کند تا هیات امنای ایمنی در این استان تشکیل شود تا با به کارگیری اندیشمندان و جامعه دانشگاهی خود و با برگزاری همایش، میزگرد و کارگاه های آموزشی در موضوعات ایمن سازی خودرو، راه و آموزش اصولی قوانین و مقررات رانندگی در بالا بردن سطح ایمنی جاده ها نقش سازنده ای را ایفا کند.

این مسوول ادامه داد: همچنین از آنجایی که جوانان طعمه اصلی سوانح رانندگی هستند و بالغ بر ۷۵ درصد از کشته های حوادث رانندگی را جوانان زیر ۲۹ سال تشکیل می دهند، عضویت این قشر از جامعه در هیات امنای ایمنی امری ضروری و اجتناب ناپذیر محسوب شود.

به گفته وی، ۵۰ درصد از جامعه و ۲۵ درصد از فوتی های حوادث رانندگی را نیز بانوان تشکیل می دهند که باید با عضویت در هیات امنا ایمنی بتوانیم از میزان فوتی تصادفات جلوگیری به عمل آوریم‌.

بخارایی یادآور شد: با برگزاری جشنواره ایمنی راه و پویش موتورسواران در استانی همانند قزوین اوضاع حوادث رانندگی را می توان بهبود بخشید چرا که اعتقاد داریم ایمنی دست یافتنی است.

رییس جمعیت طرفداران ایمنی راه های کشور خاطرنشان کرد: رسانه ها نیز بایستی موضوعات مربوط به حوادث و تصادفات رانندگی را جدی تر از گذشته مورد توجه قرار دهند و همچنین از مجموعه مدیریتی استان نیز درخواست داریم تا در پایان هر ماه تخلفات مربوط به خودروهای دولتی را پیگیری کنند چرا که انجام مقررات رانندگی باید از خود مسوولان شروع شود تا مردم ترغیب به رعایت این قوانین شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha